۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۵۳۱۰۰۳
عضو جامعه مبلغین برتر کشوری تأکید کرد؛

تربیت صحیح فرزندان نیازمند درک آموزه‌های دینی از سوی والدین

استاد حوزه و دانشگاه گفت: امروزه اینترنت و فضای مجازی به عنوان عوامل بازدارنده فرزندان، سبب غفلت آنان شده و پدر و مادر باید در سایه معارف دینی به حل این مسائل بپردازند.
عضو جامعه مبلغین برتر کشوری

حجت الاسلام ابوالفضل صابری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی در پاسخ به نقش والدین در تربیت فرزندان، با تاکید بر اینکه تربیت صحیح فرزندان مستلزم پیروی از دستورات دین مبین اسلام است، افزود: قدم اول در تربیت صحیح فرزندان، تقید خود خانواده ها به دستورات دین اسلام است. 

حجت الاسلام صابری ابراز کرد: تربیت و خودسازی والدین سبب تأثیرات مثبتی بر فرزندان شده زیرا آنها از والدین خود پیروی کرده و در عمل با دستورات دین مبین اسلام آشنا می شوند.

عضو جامعه مبلغین برتر کشوری اضافه کرد: والدین نباید تنها تربیت فرزندان را به مدرسه سپرده و خود از این امر مهم غافل شوند زیرا خانواده به عنوان پایه گذار اصلی تربیتی فرزندان است.

خانواده رکن اصلی تربیت دینی فرزندان

عضو جامعه مبلغین برتر کشوری گفت: پدر و مادر رکن اصلی تربیت دینی فرزندان بوده و با عمل به دستورات دین مبین اسلام تأثیر بسزایی در آموزش فرزندان خود دارند.

وی با اشاره به گستردگی نقشه های شوم دشمنان و وجود عوامل بازدارنده، افزود: امروزه اینترنت و فضای مجازی به عنوان عوامل بازدارنده فرزندان، سبب غفلت آنان شده و پدر و مادر باید در سایه معارف دینی به حل این مسائل بپردازند.

 استاد حوزه و دانشگاه افزود: معلمان به عنوان چهره های الگو با رفتار، گویش، تواضع و پوشش خود بر دانش آموزان تأثیر گذاشته و سبب هدایت آنان به راه راست می شوند زیرا دانش آموزان زمان بسیاری را با معلمان خود در مدرسه می گذرانند.

ترویج تفکر دینی توسط معلمان

عضو جامعه مبلغین برتر کشوری ابراز کرد: معلم با تفکر دینی و خدایی، می تواند این نوع تفکر را در میان دانش آموزان نیز ترویج داده زیرا در مدت زمانی که دانش آموزان در کلاس حضور دارند از معلم خود پیروی می کنند.

 حجت الاسلام ابوالفضل صابری به وجود تناقض در عرصه تربیت فرزندان اشاره و بیان کرد: خانواده ها و مدرسه در امر تربیت دانش آموزان و آموزش دین مبین اسلام باید همگام با یکدیگر بوده تا سبب ارتقای وضعیت تربیتی آنان شوند.

عضو جامعه مبلغین برتر کشوری در ادامه گفت: مدارس با محوریت، تعالیم و تعاریف دینی سبب ترویج و گسترش اسلام ناب محمدی در میان دانش آموزان شده و تاثیر بسزایی بر آنان خواهد گذاشت./842/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات