۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۳۰۸۸۵
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مسجد باید دارای جامعیت و مرکز کارشناسی امور دینی باشد

امام جمعه بیرجند گفت: باید مسجدی ساخته شود که اسلام را احیا کند و این مسجد باید دارای جامعیت و مرکز کارشناسی امور دینی باشد و هر فردی در هر شغلی که هست باید در مسجد وظیفه اش را از نظر دینی بداند.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند صبح امروز در آیین گرامیداشت 19 مهر و اختتامیه طرح آسمانی ها اظهار داشت: خدا دین را برای انسان قرار داده و رشد و تعالی و فضائل انسان ها را دین تعلیم کرده است.

وی با بیان اینکه خداوند مرکز دین را از نظر آموزش ها، عبادت ها، تربیت ها، مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و فرهنگی مسجد قرار داده است، گفت: کسانی که وارد مسجد می شوند می خواهند مطهر و پاک باشند و انگیزه آن ها نیز خدا و تقوای الهی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بر اساس فرمایش امام علی(ع) بهترین سیاست عدالت است و عدالت روح دین می باشد، افزود: مسجدی که پیامبراکرم(ص) ساخت و آن مسجدی که سیاست را برای اجرای عدالت در جامعه تعبیه کرده است و مردم در آن مسجد تربیت می شدند در دست کسانی قرار گرفت که متاسفانه دنبال اهداف دیگری بودند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: منافقان آنقدر پیش دستی کردند که در زمان حیات پیامبراکرم(ص) مساجدی را برای زیان رساندن به مسلمانان و تقویت کفر و تفرقه در میان مسلمانان ساختند.

وی ادامه داد: مساجد باید جایگاه جامعی داشته باشد اما متاسفانه به دلیل انزوای اسلام حقیقی این جایگاه مسجد تغییر کرد و امروز نیز آثار آن در جهان مشاهده می شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: وقتی یک نسخه ای قرن ها به درستی عمل نشود به فراموشی سپرده خواهد شد و جامع نیست اما باید جایگاه و کارکردهای مسجد بازسازی شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: در روایات وجود دارد که قبل از ظهور حضرت مهدی(عج) انقلابی به وجود می آید و آن انقلاب از مشرق زمین و از ایران اسلامی است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر حق است و می خواهد به اسلام حقیقی برگردد، افزود: یکی از اصولی ترین کارهای انقلاب اسلامی این است که مسجد را بر اساس فقه و مدارکی که در اسلام شناسی وجود دارد بسازد.

امام جمعه بیرجند گفت: باید مسجدی ساخته شود که اسلام را احیا کند و این مسجد باید دارای جامعیت و مرکز کارشناسی امور دینی باشد و هر فردی در هر شغلی که است باید در مسجد وظیفه اش را از نظر دینی بداند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه حکم دین باید در مسجد بیان شود، تصریح کرد: آن مسجدی که ابوذر و سلمان فارسی ساخت در همه جا مانند مسائل بین المللی، تربیت، علم، اقتصاد، امور اجتماعی و کسب و کار وظیفه اش را می داند.

وی ادامه داد: نباید از امواجی که به وجود می آید بترسیم، این امواج انسان های خفته در شهوت و ظلم و غرور را بیدار می کند و در چنین زمانی باید دنیای فتنه، ظلم، بی عدالتی و کفر را برای ظهور امام زمان(عج) آماده کنیم.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه جامعیت مسجد یعنی هر آنچه که در زندگی بشر لازم است به صورت جامع در مسجد بیان شود، عنوان کرد: مسجد بر هیات انسان تعبیه شده و محراب مسجد محل مبارزه است و مسجدی که تنها برای قیام و قیود باشد دچار مشکل است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار کرد: هر فردی وقتی موفق می شود که در فضای الهی اوج بگیرد و روحش از نفسانیت آزاد باشد، اگر گرفتار حرص و حسد و انواع و اقسام موارد دنیوی شویم نمی توانیم نماز را معراج قرار دهیم و وقتی که از این صفات پلید آزاد شویم و با نفس خود بجنگیم می توانیم نماز را معراج قرار دهیم.

وی با طرح سوالی مبنی بر اینکه آیا مردم در سطح بین الملل آزاد هستند، افزود: سلطه های استعماری این اجازه را نمی دهد که مردم آزاد باشند، آن ها انواع و اقسام جنایت های در کشورهای میانمار، یمن، نیجریه و بحرین انجام می دهند و می گویند باید شما برده ما باشید و آنچه که می گوییم را عمل کنید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه آمریکایی ها و استکبار که مدعی آزادی و حقوق بشر هستند اجازه نمی دهند مردم این کشورها یک رای بدهند، گفت: آمریکا بعد از جنگ جهانی به 50 کشور دخالت غیرقانونی، کودتا و قتل و عام انجام داده است و امروز اوکراین پنجاه و یکمین و یمن و پنجاه و دومین کشور است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه انجام جنگ خوب نیست ولی دفاع واجب است و نباید تسلیم متجاوزان شویم، بیان کرد: محراب به معنای محل مبارزه در درون(جهاد اکبر) و در برون(جهاد اصغر) است.

وی افزود: مسجد محل سازندگی، مبارزه، سیاست، اقتصاد و درمان مسائل اجتماعی است و مسجد می تواند دنیای تشنه عدالت را حرکت دهد و این کار خواهد شد./880/پ202/ب1

ارسال نظرات