۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۵۳۰۳۳۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز خبر داد؛

خدمت رسانی ۳۳ موکب استان البرز در اربعین حسینی

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان البرز با بیان اینکه استان البرز دارای ۳۳ موکب در کربلا، نجف اشرف و مسیر نجف اشرف به کربلا است، گفت: از این تعداد یک موکب از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در نجف اشرف اداره می شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز

حجت الاسلام محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان البرز، بیان کرد: موکب علی بن ابی طالب با مساحت یک هزار متر مربع در ورودی صحن حضرت زهرا (س) در جوار مزار علی بن ابی طالب (ع) به همت اداره اوقاف و امور خیریه استان مرکزی راه اندازی می شود.

حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه استان البرز دارای 33 موکب در کربلا، نجف اشرف و مسیر نجف اشرف به کربلا است، افزود: از این تعداد یک موکب از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در نجف اشرف اداره می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز خاطر نشان کرد: ظرفیت پذیرش موکب علی بن ابی طالب (ع) ده هزار زائر حسینی در نوبت صبحانه، ناهار و شام و ده هزار نفر برای میان وعده است.

حجت الاسلام صالحی اضافه کرد: موکب علی بن ابی طالب (ع) روزانه آماده پذیرایی از بیست هزار نفر از عاشقان و شیفتگان علی بن ابی طالب (ع) است که  در مجموع ظرفیت پذیرش چهارصد هزار نفر را در ایام راهپیمایی عظیم حسینی دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به تامین بخش اعظم هزینه ها از نذورات مردمی، افزود: بخشی از هزینه ها از موقوفات منطبق با نیت کمک به موکب علی بن ابی طالب و نذورات مردم شریف استان البرز است.

حجت الاسلام صالحی ابراز کرد: طی دو و یا سه  بازه زمانی 7 الی 10روزه، نود الی یک صد نفر در قسمت تدارکات، آشپزخانه، تاسیسات، خبرنگار و حراست از نیروهای انسانی به کار گرفته می شوند.

بعد سیاسی و معنوی راهپیمایی عظیم حسینی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز تصریح کرد:‌ اولین محموله امکانات و وسایل مورد نیاز موکب علی بن ابی طالب (ع) سه شنبه هفته جاری از استان البرز به عراق از طریق مرز مهران فرستاده می شود.

حجت الاسلام صالحی افزود: استان البرز دارای 33 موکب در کربلا و مسیر نجف اشرف است که از این تعداد یک موکب از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در نجف اشرف اداره می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در ادامه با اشاره به اهمیت راهپیمایی عظیم حسینی،  گفت: راهپیمایی عظیم حسینی دارای دو بعد سیاسی و معنوی است که از یک جهت به عنوان مانور عظیم بشری و از یک لحاظ  فضایی انسان ساز و معنوی است./842/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات