۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
کد خبر: ۵۳۰۳۰۸
مديرحوزه علميه كاشان:

امام حسین سبب ماندگاری دین است

مدير حوزه علميه كاشان گفت: اگر امام حسين(ع) نبود امروز نامي از خدا و دين و اسلام و نماز نبود چرا كه هرچه هست از امام حسين(ع) است.
حجت الاسلام منصور فرجي زيارت عاشورا درخانه تاريخي آل ياسين كاشان زيارت عاشورا درخانه تاريخي آل ياسين كاشان زيارت عاشورا درخانه تاريخي آل ياسين كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام منصور فرجي صبح امروز يكشنبه در مراسم زيارت عاشورا كه به همت مركز ارتباطات و امور بين الملل شهرداري كاشان در خانه تاريخي آل ياسين برگزار شد، به راه هاي زيارت امام زمان اشاره كرد و گفت: همه ما امام زمان خود را ديده ايم به طوريكه در زمان ظهور همه امام زمانرا مي شناسند چرا كه بدون اينكه حضرت را ببينند بارها او را زيارت كرده اند.

وي افزود: آيت الله بهجت مي فرمايد همانگونه كه شمر و عمرسعد امام زمان خود، امام حسين(ع) را ديدند، همه ما در در طول زندگي خود بارها امام زمان خود را در مكانها و مناسبتهاي مختلف و هرمكاني كه متعلق به خاندان اهل بيت و عصمت و طهارت باشد ديده و خواهيم ديد.

حجت الاسلام فرجي گفت: نور چشم شيعه امام زمان است و همه بدون اينكه امام زمان خود را بشناسند زيارت كرده اند اما مشكل ما عدم شناخت حضرت است و افتخار شيعه و جهان تشيع اين است كه در پناه امام زمان(عج) هستند.

وي با اشاره به اينكه قرآن مي فرمايد، خداوند به واسطه قرآن دوا و شفا را به انسان داده است، افزود: علماي دين تفاوت بين دوا و شفا را اينگونه تفسير كرده اند كه دوا سبب درمان و يا عدم درمان است، اما شفا صد درصد درمان مي كند.

مدير حوزه علميه كاشان با بيان اينكه قرآن دواي درد نيست، شفاي درد است و هركس به دامن قرآن پناه بگيرد شفا خواهد گرفت، گفت: همه وجود او به نور قرآن نوراني خواهد شد، از اين رو مرحوم حاج شيخ علي نجفي مي فرمايد، راه سعادت به غير قرآن قابل تصور نيست.

حجت الاسلام فرجي همچنين با اشاره به اينكه امام حسين(ع) در آخرين ساعات عمر همه را به قرآن و دعا و استغفار و نماز سفارش كرده است، عنوان كرد: امام حسين (ع) نماز مي خواند، در حاليكه شمر و عمر سعد و سپاه كفر نيز نماز خوان و قرآن خوان بودند، اما تفاوت بين نماز امام حسين(ع) و نماز عمر سعد در اين است كه امام حسين(ع) مقيم نماز بود.

وي افزود: نماز خواندني نيست و كسي كه خود را نماز خوان بداند نماز خوان نيست، چرا كه در اسلام نماز خواندني وجود ندارد و اسلام و قرآن هيچ دستوري براي خواندن ندارند بلكه مي فرمايد ‹‹يُقيمُونَ الصَّلاةَ›› نماز را اقامه كنيد و تلاش كنيد نماز زنده بماند.

مدير حوزه علميه كاشان با بيان اينكه آيت الله جوادي آملي مي‌فرمايد، نماز ستون دين است و ستون دين بنا گذاشتني است نه خواندني، اظهار داشت: انسان مومن پايه دين خود را با نماز بنا گذاشته و قوي مي‌كند، از اين رو اهل سنت نيز نماز مي خوانند، اما نمازي كه خروجي و دستاورد آن ولايت و اطاعت و قوام دين و اهل بيت(ع)  باشد، اقامه نماز است.

حجت الاسلام فرجي گفت: در كربلا همه نماز مي‌خوانند و نماز خوان بودند، اما ما نماز خوان نيستيم، بلكه مقيم نماز هستيم چرا كه تفاوت بين شيعه و غير شيعه در اين است كه شيعه نماز را اقامه مي كند و ديگران نماز را مي خوانند.     

به گفته وي، اگر امام حسين(ع) نبود امروز نامي از خدا و دين و اسلام و نماز نبود چرا كه هرچه هست از امام حسين(ع) است و اگر خدا اين همه براي امام حسين ارزش قائل شده است براي اين است كه امام حسين همه هستي خودش را براي خدا داد و خدا نيز امام حسين(ع) را براي ابد زنده نگه داشته است.

مدير حوزه علميه كاشان گفت: دشمن هرچه تلاش كرده نام امام حسين(ع) را محوكند موفق نشده و امام حسين روز به روز پر فروغ تر از روز قبل شده است و  امروز امام حسين(ع) جهاني شده است و در قلب آمريكا و اروپا هيئات مذهبي و دسته هاي عزاداري براي امام حسين(ع) عزاداري مي‌كنند.

حجت الاسلام فرجي فلسفه قيام امام حسين(ع) را نهي از منكر و اقامه نماز دانست و بر اقامه نماز اول وقت تأكيد و عنوان كرد: مصرف به موقع ليمو شيرين تشبيه آيت الله بهجت از اقامه نماز اول وقت است كه اگر نماز اول وقت اقامه شود شيرين است در غير اين صورت تلخ است.

مير حوزه علميه كاشان افزود: آيت الله بهجت مي فرمايد، نماز اول وقت حلال همه مشكلات انسان است و مقيد بودن انسان به اقامه نماز اول وقت و اجابت اول وقت دعوت خدا سبب خواهد شد تا خداوند نيز بلافاصله دعوت بنده خود را اجابت كند./1307/پ202/ب1

ارسال نظرات