۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۵۲۹۹۲۵
با سخنرانی آیت الله شفیعی؛

دومین یادواره شهدای مسجد آیت الله شفیعی برگزار می شود

دومین یادواره شهدای مسجد آیت الله شفیعی آذرماه با سخنرانی آیت الله شفیعی در اهواز برگزار می شود.
یادواره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای اسلام و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دومین یادواره شهدای مسجد آیت الله شفیعی در آذرماه با حضور شخصیت های کشوری و استانی برگزار می شود.

این مسجد که درسال ۱۳۰۸(ه.ق) تاسیس شده است در دوران دفاع مقدس سنگری مهم برای رزمندگان اسلام بود و ۴۰ شهید را در طول هشت سال جنگ تحمیلی تقدیم نظام اسلامی کرد که در این میان شهید جمشید داداشی با ۱۳ سال سن از اهالی روستای املش گیلان جوانترین شهید مسجد است؛ چنان که شهید مسعود قبادی از خوزستان نیز در اسارت به شهادت رسیدند.

همچنین شهیدان حجت الاسلام محمود رأفتی طلبه شهید سید مرتضی شفیعی(فرزند آیت الله شفیعی)، دو روحانی این مسجد بزرگ هستند که در راه حمایت از ولایت و انقلاب اسلامی در برابر رژیم بعث جانانه ایستادگی کرده و جان به جان آفرین تسلیم کردند که در این میان پیکر شهید شفیعی پس از ۱۵ سال به وطن بازگشت و در این باره رهبرمعظم انقلاب پیام تسلیتی برای آیت الله شفیعی صادر کرد.

این مسجد ۵ شهید از استان های تهران، خراسان رضوی، مازندران و گیلان دارد که به ترتیب عبارت اند از: شهید عادل کرمی ۱۶ ساله از تهران، شهید هادی قلی پور از خراسان رضوی، شهید جمشید داداشی ۱۳ ساله از گیلان، شهیدان مهدی فلاح و رحمت الله حمیدیان از مازندران.

در دومین یادواره شهدای مسجد آیت الله شفیعی که خانواده شهدا و رزمندگان استان و کشور حضور پیدا خواهند کرد از خانواده شهدای مسجد تقدیر به عمل می آید ضمن اینکه نمایشگاهی از تصاویر و آثار شهدا و فعالیت های فرهنگی مسجد همچون گذشته برپا می شود.

در این یادواره افزون بر سخنرانی آیت الله شفیعی و رزمندگان درباره نقش مسجد آیت الله شفیعی در دوران جنگ تحمیلی از محضر سخنران و مداح کشوری استفاده خواهد شد.

از این رو از خانواده های معظم شهدا و رزمندگان عزیز سال های دفاع مقدس تقاضا می شود خاطرات، تصاویر، دست نوشته ها، زندگی نامه، وصیت نامه و ... شهدای والامقام این مسجد را  از طریق shafieelib92@ در اختیار ستاد برگزاری یادواره شهدا   قرار دهند.

همچنین عزیزانی که تمایل به همکاری در برنامه را دارند می توانند از طریق پایگاه خبری مسجد حضرت آیت الله شفیعی(shahidpooya.ir ) ارتباط برقرار کرده و یا با شماره ۳۲۲۲۲۴۵۵ـ ۰۶۱ تماس بگیرند./۹۴۵۶/پ۲۰۴/ب۲

 

ارسال نظرات