۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۲۹۲۱۹
همزمان با سراسر کشور؛

نماز ظهر عاشورا در کرج اقامه شد

نماز ظهر عاشورا، امروز همزمان با سراسر کشور با حضور مردم مومن و عزادار شهرستان کرج به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز در این شهر اقامه شد.
نماز ظهر عاشورا در کرج اقامه شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان البرز، نماز ظهر عاشورا، امروز همزمان با سراسر کشور با حضور مردم مومن و عزادار شهرستان کرج به امامت حجت الاسلام والمسلمین حسینی‌همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در این شهر اقامه شد.

بیان وقایع کربلا به ویژه روز عاشورا

عاشقان امام حسین (ع) در تمامی شهرهای استان البرز از ابتدای صبح امروز در قالب دسته جات عزاداری به خیابان ها آمدند در غم شهادت مظلومانه امام سوم شیعیان بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

روحانیان و واعظان نیز با سخنرانی در جمع عزاداران حسینی در نقاط مختلف استان البرز ضمن بیان وقایع کربلا به ویژه روز عاشورا، مردم را با فلسفه قیام خونین کربلا و نقش حضرت عباس (ع) در این قیام آشنا کردند.

در کرج نیز خیابان‌های منتهی به بقعه مبارکه امامزاده حسن(ع) مملو از عزادارانی است که بار دیگر ارادت و علاقه خود را به خاندان اهل‌بیت(ع) به نمایش گذاشتند.

امام حسین(علیه السلام) چراغ هدایت بشریت است

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد مهدی حسینی‌همدانی نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج در سخنرانی پس از اقامه نماز ظهر عاشورا در بین عزاداران حسینی در مصلای بزرگ امام خمینی(ره)، با بیان اینکه امام حسین(علیه السلام) چراغ هدایت بشریت است، اظهار داشت:  امام حسین (ع) چراغ هدایتی است که تا روز قیامت انسان‌ها را هدایت می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با بیان اینکه شناخت امام حسین (علیه السلام) ساده نیست، بیان کرد: امروز عموم مردم، بخصوص جوانان باید اهداف امام حسین(علیه السلام) و قیام عاشورا را سرلوحه و نماد بزرگ زندگانی خود قرار دهند.

 ترویج فرهنگ کربلای حسینی در جامعه اسلامی

امام جمعه کرج با بیان اینکه گوشه به گوشه ی کربلا دارای ویژگی‌ها و درس های بزرگی است، ابراز کرد: در کربلا حسینی انسان‌های بزرگ، وفادار و  شب‌زنده‌دار حضور داشتند وباید امروز با مطالعه دقیق ادامه دهنده راه و فرهنگ کربلای حسینی در جامعه اسلامی باشیم.

به گزارش رسا، در شهرستان های ساوجبلاغ، طالقان، اشتهارد، فردیس و نظرآباد عزاداران حسینی به اقامه نماز ظهر عاشورا به یاد آخرین نماز سیدالشهدا(علیه السلام) پرداختند./842/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات