۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸
کد خبر: ۵۲۹۲۰۷
حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری:

جریان عاشورا مظهر ذلت ناپذیری مؤمنان حقیقی است

استاد حوزه جریان عاشورا را مظهر ذلت ناپذیری مسلمانان و مؤمنان حقیقی دانست و امام حسین(ع) را الگوی همه آزادی خواهان جهان معرفی کرد.
صالحی خوانساری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی صالحی خوانساری استاد سطح عالی حوزه علمیه قم امروز در مراسم عزاداری روز عاشورای حسینی سالروز شهادت سیدالشهدا که در دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد، جریان عاشورا را مظهر ذلت ناپذیری مسلمانان و مؤمنان حقیقی دانست.

وی کربلا و واقعه عاشورا را الگویی تمام عیار برای انسان ها عنوان کرد و افزود: عاشورا به انسان ها می گوید که برای دفاع از حق و حقیقت باید در صورت نیاز حتی جان خود را فدا کنند و اجازه انحراف در دین را ندهند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که انسان برای مقابله با ظلم و کفر نباید از تعداد کم و قلت افراد هراس داشته باشد، اظهار داشت: حفظ ارزش های اسلامی دارای اهمیت بسیار بالایی است که اگر در خطر قرار گرفت انسان باید جان خود را در این مسیر بدهد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) با وجود قلت یاران در برابر لشکر باطل ایستادگی کرد و به شهادت رسید، این قیام سیدالشهدا برای اصلاح و امر به معروف و نهی از منکر بوده است و حضرت اجازه ندادند که اسلام حقیقی در سایه انحرافات بنی امیه و دشمنان اسلام از بین برود.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی خوانساری امام حسین(ع) را الگوی همه آزادی خواهان جهان معرفی کرد و ابراز داشت: امام حسین(ع) همواره الگوی آزادی خواهان و آزادگان جهان خواهند بود چرا که در راستای حق و حقیقت همه هستی خود را فدا کردند.

وی عنوان کرد: جامعه نیازمند این معارف عاشورایی و الهی است تا مسیر خود را به خوبی بشناسد و با الگوگیری از حضرا سیدالشهدا در برابر یزید و یزیدیان زمان ایستادگی کرده و در برابر آن ها مقاومت کند، یزیدیان امروز مستکبران هستند که انسان های مظلوم را از کمترین حقی محروم کرده اند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مستکبران با بهانه های واهی و تحت عنوان حقوق بشر و امثال آن حقوق انسان ها را پایمال می کنند و اجازه زندگی عادی به آن ها نمی دهند، امروز باید با تبعیت از رهبری و بزرگان با یزیدیان زمان مبارزه کرد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات