۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۵۲۸۴۰۲
آیت الله دری نجف آبادی:

دانشگاهیان حافظ دستاوردهای نظام و انقلاب باشند

آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه دانشگاهیان باید حافظ دستاوردهای نظام و انقلاب باشند، گفت: دانشجویان و اساتید باید با خلوص نیت حامی واقعی ولایت فقیه باشند و در مسیر شهدای والامقام ایران اسلامی و امام خمینی(ره) حرکت کنند.
آیت الله دری نجف آبادی در دیدار با رییس دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک امروز در نشست با فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: دانشجویان باید در مسیر  پیشرفت و سازندگی کشور تلاش کنند و نقش آفرین باشند.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان باید حافظ دستاوردهای نظام و انقلاب باشند، گفت: دانشجویان و اساتید باید با خلوص نیت حامی واقعی ولایت فقیه باشند و در مسیر شهدای والامقام ایران اسلامی و امام خمینی(ره) حرکت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی حفاظت از ارزش های انقلاب اسلامی را از وظایف خطیر دانشگاهیان دانست و بیان کرد: دانشجویان باید با پژوهش و تحقیق در مسیر ارزش های انقلاب اسلامی نقش آفرینی کنند و سبب عزت و افتخار ایران اسلامی شوند.

حوزه و دانشگاه؛ دو بال جداناشدنی

امام جمعه اراک وحدت حوزه و دانشگاه را ضرورتی مهم دانست و خاطرنشان کرد: حوزه و دانشگاه دو بال جداناشدنی هستند و وحدت این دو بال سبب ارتقای فرهنگ و توسعه و آبادانی جامعه اسلامی می شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دانشگاه ها باید در مسیر رفع معضلات در جامعه اسلامی گام بردارند، بیان داشت: آسیب های اجتماعی با راهکارهای پسندیده رفع می شود و دانشجویان با تحقیق می توانند به مناسب ترین راهکار دست یابند.

وجود 35 هزار عضو هیات علمی ثابت در دانشگاه آزاد اسلامی

فرهاد رهبر رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز در ادامه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی از 35 هزار عضو هیات علمی ثابت و بیش از 40 هزار نیروی هیات علمی مقطعی و پاره وقت برخوردار است، خبر داد: دانشگاه آزاد اسلامی بیش از 60 درصد ظرفیت هیات علمی دانشگاه های کشور را در اختیار دارد.

به گزارش رسا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است که در شهر اراک و در استان مرکزی واقع شده‌است. این دانشگاه در ۱۹ دی ۱۳۶۳ راه‌اندازی شد و فعالیت رسمی علمی خود را از مهرماه سال۱۳۶۴ با پذیرش ۶۰۰ دانشجو از طریق آزمون سراسری در ۱۰ رشته تحصیلی شامل مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی نساجی، مهندسی مکانیک، مهندسی کشاورزی، کارشناسی زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی، مدیریت صنعتی، حسابداری و زبان و ادبیات انگلیسی آغاز کرد./842/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات