۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۵۲۸۳۴۲
مدیر دارالقرآن الکریم هرمزگان:

اعتبارات دولتی پاسخگوی نیاز فعالیت‌های قرآنی هرمزگان نیست

مدیر دارالقرآن الکریم هرمزگان از فعالیت ۳۰۰ موسسه و خانه قرآن روستایی در استان خبر داد و گفت: اعتبارات و امکانات موجود پاسخگوی نیاز فعالیت های قرآنی نیست؛ از این رو ضروری است تا مسؤولان، حمایت ویژه‌ای از فعالان قرآنی هرمزگان داشته باشند.
جعفرزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، ناصر جعفرزاده مدیر دارالقران الکریم هرمزگان امروز در نشستی با حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان و کارشناسان این اداره کل، با تاکید بر اینکه رویکرد قرآنی، نیاز اساسی جامعه کنونی است گفت: توسعه و گسترش فعالیت های قرآنی در کشور وظیفه همه مسؤولان و دست اندرکاران نظام است اما در این میان، فعالان قرآنی از نقش تعیین کننده و سرنوشت سازی برخوردارند.

وی با اشاره به نقش موسسات قرآنی در تقویت فرهنگ دینی و اسلامی، از این مراکز به عنوان کارگاه کوچک انسان‌سازی یاد‌ کرد و افزود: برای رسیدن به اهداف مورد نظر در پیشرفت و ترقی فرهنگ اسلامی قرآنی در جامعه باید از ظرفیت این موسسات به خوبی استفاده کرد.

مدیر دارالقرآن الکریم هرمزگان با تاکید بر اینکه نقش فعالان قرآنی در رشد و بالندگی فرهنگ اسلامی بر کسی پنهان نیست، تصریح کرد: موسسات قرآنی، به‌ عنوان عضو کوچکی از جامعه نقش بسیار مهمی را در پیشرفت فرهنگ قرآنی و مهارت‌های زندگی ایفا می‌کنند.

جعفرزاده با اشاره به نقش مهم موسسات و خانه های قرآن در ترویج فرهنگ قرآنی تصریح کرد: آموزش قرآن مساوی با آموزش دین است.

وی از فعالیت 300 موسسه و خانه قرآنی در استان هرمزگان خبرداد و گفت: از این تعداد، 62 خانه قرآن شهری و 180خانه قرآن روستایی در استان فعال است.

مدیر دارالقرآن الکریم هرمزگان همچنین افزود:  31 موسسه قرآنی نیز با برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی قرآن کریم در سنین مختلف در راستای توسعه و گسترش فرهنگ دینی قرآنی در استان تلاش می‌ کنند.

جعفرزاده بیان‌داشت: مسؤولان خانه‌های قرآن شهری و روستایی هرمزگان با وجود عدم توانایی مالی در زمینه تجهیز و تامین برخی نیازمندی‌های این مراکز، همچنان به فعالیت خود در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی ادامه می‌ دهند.

مدیر دارالقرآن الکریم تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به نحوه اجرای برنامه‌ های قرآنی در استان هرمزگان ابرازداشت: هر ساله ابلاغیه‌ای از سوی مرکز به استان ارسال و برنامه‌ های قرآنی بر اساس آن اجرا می‌ شود.

وی در پایان تاکید کرد: اعتبارات و امکانات موجود پاسخگوی نیاز فعالیت های قرآنی نیست، ضروری است تا مسؤولان، حمایت ویژه‌ای از فعالان قرآنی هرمزگان داشته باشند./851/د۱۰۳/ب۲

ارسال نظرات