۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۵۲۸۲۹۸

حرکت کاروان راهیان عاشورا به سمت مشهدالرضا

اعزام بیست و چهارمین کاروان زیارتی راهیان عاشورا، خدمات رسانی موکب های استان به ۲۷ هزار زائر حسینی و نخستین درخواست استاندار جدید از مردم مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان‌شرقی است.

 حرم امام رضا (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حمید باقرپور، مسؤول اجرایی مجمع ایثارگران راهیان عاشورای تبریز با بیان این‌که امسال بیست و چهارمین کاروان زیارتی و فرهنگی هیأت راهی مشهدالرضا خواهد شد، اظهار داشت: چهارشنبه هفته جاری 350 نفر از اعضای مجمع ایثارگران راهیان عاشورا جهت عزاداری در جوار بارگاه حضرت ثامن الحجج، راهی مشهد مقدس می شوند.

وی ادامه داد: این کاروان از پدران شهدا، یادگاران دفاع مقدس، ایثارگران، آزادگان، جوانان بسیجی و متدین و برخی از اعضای پایگاه های مساجد است که به منظور ترویج فرهنگ دوران دفاع مقدس به نسل جوان، حفظ وحدت میان اقشار مختلف مردم و تبیین ارزش های دینی و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه در این سفر معنوی حضور دارند.

باقرپور با بیان این‌که کاروان زیارتی و فرهنگی راهیان عاشورا نوعی اعلام وفاداری مجدد مردم آذربایجان نسبت به انقلاب اسلامی، شهدا، امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: تعدادی از اعضای کاروان به وسیله قطار، عده‌ای به صورت هوایی و برخی با وسائط نقلیه شخصی عازم مشهد مقدس می شوند.

مسؤول اجرایی مجمع ایثارگران راهیان عاشورای تبریز افزود: اعضای این کاروان طی مدت 5 روز اقامت در کنار بارگاه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) از سخنرانی روحانیان و اساتید برجسته حوزه علمیه آذربایجان از جمله  آیت الله آل هاشم و حجت الاسلام والمسلمین آقازاده بهره مند خواهند شد.

وی با بیان این‌که مجمع ایثارگران راهیان عاشورای تبریز همه ساله در ایام محرم شکوه عزاداری و سوگواری مردم آذربایجان در مشهدالرضا را به نمایش می گذارند، تصریح کرد: برپایی جلسات سخنرانی معرفتی، عزاداری در حرم مطهر، برپایی دستجات شاه‌حسین‌گویان در خیابان‌های منتهی به بارگاه قدسی حضرت ثامن و شرکت در برنامه های بصیرتی از دیگر برنامه های کاروان است.

خدمات رسانی موکب های آذربایجان شرقی به 27 هزار زائر حسینی
علی داداش زاده، مدیر ستاد عتبات عالیات آذربایجان شرقی مدت زمان استقرار موکب های آذربایجان شرقی در عراق را 20 روزه و از سوم تا 23 آبان ماه اعلام کرد و گفت: موکب های این استان مستقر در عراق به 27 هزار نفر از زائران حسینی در ایام محرم خدمات رسانی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح از 15روز قبل و پنج روز بعد از اربعین شهادت سیدالشهدا و شهدای کربلا در مسیرهای سامرا ـ بغداد، بصره ـ بغداد و در مرز شلمچه طعام گرم و میان وعده به زائران ارائه می کنند.

وی افزود: ستاد عتبات عالیات آذربایجان شرقی که مسئولیت جذب مشارکت های مردمی، اسکان و تغذیه زائرین حسینی را به عهده دارد با مشارکت اعضای هفت موکب شناسنامه دار به طور رسمی در دو منطقه و در مسیر بصره ـ مرز شلمچه و نیز بین راهی سامرا ـ بغداد مستقر خواهند شد.

داداش زاده ادامه داد: زائران مسیر بغداد ـ سامرا که درخواست اسکان داشته باشند، ستاد عتبات آذربایجان شرقی با هماهنگی های منطقه ای نسبت به محل استراحت زائرین اقدام خواهد کرد. 

سازمان انتقال خون آماده دریافت خون اهدایی عزاداران حسینی
وحید مثمر، مدیرکل پایگاه انتقال خون آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش مراجعه مردم به پایگاه های انتقال خون همزمان با ایام محرم برای ادای نذر، گفت: چهار پایگاه در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی فعال بوده و آماده دریافت خون اهدایی عزاداران هستند.

وی بر لزوم همراه داشتن کارت ملی برای اهدای خون تاکید کرد و افزود: دو پایگاه انتقال خون در تبریز (پایگاه مقابل مسجد کبود و چهار راه آخونی) و دو پایگاه در میانه و مراغه در این ایام آماده ارایه خدمات هستند. خون گیری بانوان در روزهای یاد شده در پایگاه مسجد کبود تبریز ممکن خواهد بود.

مثمر با اشاره به ازدحام مراجعه مردم عزادار به مراکز اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا از شهروندان خواست به طرح بزرگ نذر خون پیوسته و نذر خود را در بازه زمانی اول محرم تا اربعین حسینی ادا کنند.

وی گفت: طرح بزرگ نذر خون با شعار 'نذر خون، تصمیم آگاهانه، اهدای خون مسئولانه' و با رویکرد استفاده صحیح از ظرفیت فرهنگی مردم به منظور پیوستن به صف داوطلبان اهدای خون در ماه محرم و صفر اجرا می‌شود.

مدیرکل پایگاه انتقال خون آذربایجان شرقی با یادآوری اینکه امکان نگهداری فاکتورهای خونی بیش از یک ماه وجود ندارد، از علاقمندان به اهدای خون خواست در طول سال نسبت به این عمل خداپسندانه اقدام کنند.

نخستین درخواست استاندار جدید آذربایجان شرقی از مردم
مجید خدابخش، استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه برای کار و تلاش جهادی به استان آمده‌ام، از تمام مدیران دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی خواست ازنصب هرگونه بنر، ارسال پیام تبریک و دسته گل به مناسبت انتصاب وی خودداری کنند.

خدابخش با اشاره به اینکه حل مشکلات استان و نیل به اهداف توسعه و پیشرفت، نیازمند کار و تلاش شبانه‌روزی است، گفت: از روز اول استقرارم در استانداری، کار خود را به صورت جدی شروع می‌کنم و معتقدم که نباید لحظه‌ای، زمان خدمت به مردم را از دست بدهیم.

وی افزود: با توجه به ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و همچنین ضرورت پای‌بندی عملی به اهداف اقتصاد مقاومتی و حذف تشریفات و هزینه‌های زاید، ضمن قدردانی از ابراز لطف و محبت همه مدیران و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی، تأکید می‌کنم که از نصب هرگونه بنر، ارسال پیام تبریک، دسته گل و درج آگهی تبریک در رسانه‌ها اجتناب کنند.

خدابخش خاطرنشان کرد: قطعاً همکاری مدیران استان و ارائه پیشنهادها و نظرات سازنده در جهت حل مشکلات، بهترین هدیه و تبریک برای بنده است و امیدوارم نتیجه همدلی و همکاری همه مسؤولان استان، ارائه خدمات شایسته به مردم شریف آذربایجان شرقی باشد./935/پ204/ب1

ارسال نظرات