۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۵۲۸۲۳۲
مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز:

هویت طلبگی با ماهیت انقلابی تعریف و تبیین شود

حجت الاسلام جزایری با بیان ضرورت بازبینی مجدد در تعریف هویت طلبگی گفت: عدم آشنایی طلاب با هویت طلبگی به طلبه و حوزه علمیه مربوط است و چنین هویتی باید با هویت انقلابی تعریف شود.
هویت طلبگی

حجت الاسلام سید علی جزایری، مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی تغییر جدی در مشی و حرکت حوزه های علمیه صورت گرفت، اظهار داشت: هویت طلبگی را باید با توجه به راهبرد جمهوری اسلامی، انقلاب اسلامی، حکومت اسلامی و اهدف تعریف شده رهبری نظام تبیین کرد؛ به عبارت دیگر بازبینی مجدد نسبت به هویت طلبگی صورت گیرد.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای اهواز با تأکید بر ضرورت وجود هویت انقلابی در میان طلبه ها ابراز داشت: طلبه فاقد هویت انقلابی در دایره فعالیت های دینی و انقلابی تعریف نمی شود؛ چرا که طلبه انقلابی اهل درس، حساس به سرنوشت مردم، فعال در محرومیت زدایی و خدمات اجتماعی، خودساز، مردم دار و علم آموز است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه چنین طلبه ای با انقلاب اسلامی معنا و به اوج می رسد، افزود: هویت طلبگی باید با هویت انقلابی تعریف و نسبت آنها تبیین شود.

حجت الاسلام جزایری با اشاره به اینکه عدم آشنایی طلاب با هویت طلبگی به طلبه و حوزه علمیه مربوط است، تصریح کرد: بصیرت افزایی و معرفت افزایی از سوی مسؤولان و حوزه های علمیه نخستین گام در کسب هویت طلبگی است که لازمه آن نگاه انقلابی مسؤولان به هویت طلبگی است در عین حال طلبه نسبت به هویت و شخصیت خود دغدغه مند شود.

وی خاطرنشان کرد: طلاب دنبال تعریف درستی از طلبه انقلابی باشند که در این باره مطالعه، ارتباط با جامعه و جریان ولایت ضروری است و مسؤولان حوزه هم با تدوین برنامه های تقویت کننده هویت طلبه انقلابی به شکل گیری هویت طلبه کمک کنند./9456/ت۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات