۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۵
کد خبر: ۵۲۸۱۷۸
رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان:

قدرت و رحمت خدا به ضد عقل تعلق نمي گيرد

رييس اداره تبليغات اسلامي كاشان با اشاره به اينكه قدرت و رحمت خدا به ضد عقل تعلق نمي گيرد، گفت: قدرت خدا به مطابقت با عقل و مافوق عقل تعلق مي‌گيرد، خداوند به انجام هركاري قادر است و انسان نمي تواند براي خدا خط كش قرار دهد.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني دوشنبه شب در مراسم عزاداري امام حسين(ع) كه در هيات سلطانعلي ابن امام محمد باقر(ع) مسجد حاج محمد باقر فين‌كاشان برگزار شد، گفت: اگر انسان در زندگي خود خدا شناسي را باور داشته باشد در عملكرد او بروز و ظهور خواهد داشت.

وي بر خود باوري در انسان تأ‌كيد كرد و افزود: هرچند اقامه نماز خداباوري است، اما تنها اقامه نماز خداباوري نيست، بلكه خداباوري بايد در رگ و خون انسان نهادينه شده باشد، بنابراين مشكل ما نشناختن خدا نيست بلكه مشكل ما اين است كه متوجه نيستيم در محضر خدا هستيم و خدا بر اعمال و گفتار ما ناظر است.

حجت الاسلام حسيني ادامه داد: ياران امام حسين(ع) به مرحله خداباوري رسيده بودند و از جان خود گذشته بودند كه در ركاب امام حسين(ع) جنگيدند و مبارزه كردند و در راه خدا و امام حسين(ع)  به شهادت رسيدند.

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان كاشان، گفت: شهداي 8 سال دفاع مقدس نيز به خداباوري رسيده بودند، جواناني كه با كنار گذاشتن متعلقات دنيايي و با اعتقاد به خدا و خداباوري به جبهه ها رفتند و در راه خدا و اسلام و نظام به شهادت رسيدند و به زندگي جاودانه رسيدند.

حجت الاسلام حسيني افزود: نوجوانان و جوانان رزمنده و بسيجي به مرحله اي از خدا باوري رسيده بودند كه در جبهه ها و در نيمه هاي شب، نماز شب و زيارت عاشورا و سجده هاي طولاني داشتند و نهايتا خداوند كه آنها را دوست داشت انتخاب كرد و به شهادت رسيدند و خودش نيز خون بهاي شهدا است.

وي در ادامه به قدرت خدا اشاره كرد و اظهار داشت: بسياري از گناهان انسان به سبب سستي دردين و سهل انگاري در انجام واجبات است، چرا كه هنوز قدرت خدا را درك نكرده ايم، بنابراين قدرت براساس عقل و مافوق عقل است و برخي از كارها ضد عقل است و براي خدا شريك قائل شدن است.

رييس اداره تبليغات اسلامي، با اشاره به اينكه قدرت خدا به ضد عقل تعلق نمي گيرد، عنوان كرد: قدرت و رحمت خدا به عقل و مافوق عقل تعلق مي‌گيرد، بنابراين خداوند به انجام هركاري قادر است و انسان نمي تواند براي خدا خط كش قراردهد.

وي ترك غرور و تفاخر را از جمله آثار و دستاوردهاي اعتقاد به قدرت الهي عنوان كرد و خاطر نشان كرد: اعتقاد و باور به قدرت و قادر بودن خدا سبب خواهد شد تا انسان از ‹‹من›› فاصله بگيرد و فخر فروشي نكند و مال و ثروت خود را به رخ ديگران نكشد، چرا كه هر آنچه را كه انسان دارد از خدا است.

حجت الاسلام حسيني، يكي از دستاورها ي ايمان به خدا را دوري از تكبر و شكستن غرور انسان دانست و اظهار داشت: تمامي مشكلات اجتماعي و انحرافات و سقوط انسان به دليل تفاخر و غرور انسان است كه انسان را از اوج به زير مي‌كشد.

رييس اداره تبليغات اسلامي يكي ديگر از دستاوردهاي اعتقاد به خدا و قدرت خدا را استجابت دعاي انسان دانست و افزود: اگر انسان خدايي شود خداوند نيزدعاي چنين بنده اي را اجابت خواهد كرد./1307/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات