۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۵
کد خبر: ۵۲۸۱۵۴
رییس مؤسسه روایت سیره شهدا:

شهدا در دوران کنونی برای ما اتمام حجت هستند

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: در جمهوری اسلامی و در برخی از مسؤولان باور به قیامت و خدا کمرنگ شده و می خواهند بیشتر از سهم شان بهره مند شوند.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری شب پنجم محرم در هیئت رزمندگان اسلام قم که در مجتمع امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: هر کس می خواهد حسینی باشد، باید در دنیایی که سراسر سختی آن را فراگرفته، نه تنها از انجام تکالیف سخت استقبال کند، بلکه آن را احلی من العسل بداند.

وی گفت: رزمندگان و آزادگان سختی های زیادی را کشیدند و این سختی ها را با طعم احلی من العسل داشتند.

کارشناس رسانه ملی به راهکارهای آسان کردن سختی ها پرداخت و تصریح کرد: سه باور است سختی ها را برای انسان آسان می کند: کسانی که سختی ها را تحمل می کنند، می دانند که با خدا معامله می کنند؛ اگر انسان در زندگی با خدا معامله کند، کارهای سخت را قبول می کند.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: در دوران کنونی شهدا برایمان اتمام حجت هستند و با خدا معامله و سخت ترین دردها را با شعار احلی من العسل تحمل کردند.

وی نزدیک دانستن قیامت را دومین باور دانست که سختی ها را برای انسان شیرین می کند، اظهار داشت: هر چه زحمت بکشیم خداوند در آخرت اجر می دهد و اگر گناه کردیم در قیامت مورد حسابرسی قرار خواهیم گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری به سیره شهدا در سبقت گرفتن در امور پرداخت و گفت: امروز برخی برای از زیر کار بیرون رفتن مسابقه می گذارند اما رزمنده ها در جبهه ها برای سختی کشیدن از هم سبقت می گرفتند؛ شهید فدایی شب ها که همه خواب بودند لباس رزمنده ها را می شست؛ بعد از شهادتش چندین بار به خوابم آمد و گفت این طرف خبرها زیاد است، به مردم بگو دست خالی دنیا را ترک نکنند. این حرف مطابق آیه قرآن است.

کارشناس رسانه ملی تصریح کرد: در دنیا اگر کسی حتی ثانیه ای سختی کشیده باشد، در آخرت اجر در بر خواهد داشت؛ یوم الحساب نزدیک و دقیق است و فاصله و جایگاه کسی که اطاعت خدا را کرده و کسی که از امر الهی سرپیچی می کند، زیاد است.

رییس مؤسسه روایت سیره شهدا افزود: در جمهوری اسلامی و در برخی از مسؤولان باور به قیامت و خدا کمرنگ شده که می خواهند بیشتر از سهم شان بهره مند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری اظهار داشت: اگر به موقتی بودن دنیا و دائمی بودن آخرت باور پیدا کنیم، به خداوند متعال می گوییم اگر می خواهی ما را تنبیه کنی در دنیا تنبیه کن و اگر میخواهی پاداش دهی در آخرت بده.

وی به رابطه بین سختی های دنیا و افزایش معرفت اشاره کرد و افزود: باور سوم در احلی من العسل شدن مشکلات این است که انسان باور کن که  بازتاب اعمال به خود انسان برمی گردد؛ انسان هر چه در دنیا بیشتر سختی بکشد، معرفتش نسبت به آفرینش بیشتر می شود.

کارشناس رسانه ملی با اشاره به تشییع پیکر شهید حججی در چهارشنبه هفته جاری گفت: از پیکر شهید حججی یک تکه گوشت برای خانواده اش آورده اند، وقتی این شهید را سر بریدند، دست هایش را از بدنش جدا کردند و سوزاندند و سپس جلو حیوانات انداختند؛ اگر سختی های را تحمل کنیم، عارف می شویم و دنیا دیگر انسان را بازی نمی دهد.

وی گفت: موقع تشییع پیکر شهدا گاها خیابان ها بسته می شود، شاید برخی بگویند که به خاطر یک مشت استخوان خیابان ها را بسته اند، این افراد انسان های بی معرفتی هستند و نمی فهمند که چه می گویند./822/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات