۰۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۳
کد خبر: ۵۲۸۱۲۴
حجت الاسلام والمسلمین ‌آشتیانی:

ماندگاری و برکت اعمال انسان بستگی به نیت آن ها دارد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که ماندگاری و برکت اعمال انسان بستگی به نیت آن ها دارد، نیت خالص، انگیزه الهی و اقامه حق و عدالت را از عوامل ماندگاری انقلاب امام حسین(ع) برشمرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا آشتیانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مراسم عزاداری شب پنجم ماه محرم که در حسینیه شهدای شهر مقدس قم برگزار شد، با بیان این که در دنیا انقلاب های بسیاری رخ داده است، گفت: اغلب انقلاب ها بعد از مدتی به فراموشی سپرده می شود.

وی افزود: با این وجود انقلاب امام حسین(ع) همواره زنده بود و خواهد بود و هر سال بالنده تر می شود و رو به ضعف نخواهد رفت، از علل این ماندگاری نیت خالص، انگیزه الهی و اقامه حق و عدالت است، انقلاب دیگر بر اساس مسائل مادی و دنیوی بوده اما انقلاب سیدالشهدا خالص برای خدا بوده و ماندگار شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که ماندگاری و برکت اعمال انسان بستگی به نیت آن ها دارد، اظهار داشت: نمازی در قیامت مجسم می شود که خالص برای خداوند باشد، نمازی که نیت ریا در آن نباشد و برای خدا انجام شود در طبق نور به بالا برده می شود.

وی ادامه داد: انسان باید مراقب باشد که دچار اعراض از ذکر خدا نباشد، نباید به گونه ای باشد که انسان پس از این که خدا در جایی به او عنایت کرد دچار فراموشی شده و مجددا پیمان شکنی کرده و گناه انجام دهد، سرکشی انسان را دچار مشکل می کند.

حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی با بیان این که اگر کسی یاد خدا را فراموش کند چشم و دل آن ها کور خواهد شد، ابراز داشت: زندگی برای چنین افرادی سخت خواهد بود و در قیامت به صورت نابینا محشور خواهند شد.

وی عنوان کرد: گاهی مال، ثروت و مقام چشم عده ای را کور می کند و در مسیری وارد می شوند که الهی و حق نیست، قیامت عکس العمل دنیا است، افرادی که در دنیا بصیرت نداشتند در قیامت هم به صورت کور محشور می شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت خدمت مدافعان حرم به مردم خاطرنشان کرد: اگر امروز مدافعان حرم نبودند تروریست ها وارد کشور می شدند و همان مشکلات و سختی هایی که امروز برای کشورهای عراق و سوریه وجود دارد برای جمهوری اسلامی پدید می آمد، وجود جهاد سبب عزت مکتب تشیع و اسلام شده است.

وی اضافه کرد: جهاد در راه خدا سبب نصرت و یاری الهی می شود اما ابتدا خود انسان باید حرکت کند، انسان باید عزتمندانه زندگی کند نه این که ذلیل باشد از این رو باید در برابر دشمنان اسلام و تشیع ایستادگی کرد و هرگز نباید تسلیم شد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات