۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۵۲۷۹۵۶
حجت‌الاسلام صادقی واعظ:

کربلا صحنه تقابل فضایل و رذایل است

کارشناس مذهبی با بیان اینکه کربلا صحنه تقابل فضایل و رذایل است، گفت: اصالت در دست‌یابی به رذالت و فضیلت به حقیقت بهره‌برداری از فرصت‌ها گره‌خورده است.
حجت‌الاسلام صادقی واعظ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علیرضا صادقی واعظ در چهارمین روز از عزاداری‌های ماه محرم‌الحرام که در بیت حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی برگزار شد با اشاره به این‌که کربلا صحنه تقابل فضائل و رذایل است، ابراز داشت: سعادت و شقاوت در کربلا برمدار اغتنام فرصت برای حاضران در این صحنه تاریخی رقم خورده است.

سخنران مراسم عزاداری بیت حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به این‌که فرصت‌ها به میزان مساوی بین همه افراد جامعه انسانی از سوی ذات اقدس الهی تعیین‌شده است، ابراز داشت: باید توجه داشت در جریان قیام عاشورا شمر و حُر به میزان مساوی از فرصت‌های موجود بهره‌مند بودند.

استاد حوزه علمیه قم بابیان این‌که اصالت در دست‌یابی به رذالت و فضیلت به حقیقت بهره‌برداری از فرصت‌ها گره‌خورده است، عنوان داشت: یکی از اسامی روز قیامت «روز حسرت» است؛ بر این اساس خداوند متعال در آیه 37 سوره فاطر فرموده است که «وَهُمْ يَصْطَرِخُونَ فِيهَا رَبَّنَا أَخْرِجْنَا نَعْمَلْ صَالِحًا غَيْرَ الَّذِي كُنَّا نَعْمَلُ أَوَلَمْ نُعَمِّرْكُمْ مَا يَتَذَكَّرُ فِيهِ مَنْ تَذَكَّرَ وَجَاءَكُمُ النَّذِيرُ فَذُوقُوا فَمَا لِلظَّالِمِينَ مِنْ نَصِيرٍ؛ و آن کفّار در آتش دوزخ فریاد و ناله کنند که ای پروردگار، ما را از این عذاب بیرون آور تا برخلاف گذشته به اعمال نیک بپردازیم. خطاب شود آیا شمارا به‌اندازه‌ای عمر ندادیم که هر که اهل تذکر و پند شنیدن است در این مدت متذکر شود و به توبه پردازد؟ و آیا بیم دهندگان بر شما نیامدند پس امروز عذاب دوزخ را بچشید که ستمکاران را هیچ یار و نجات‌دهنده‌ای نخواهد بود.»

حجت‌الاسلام صادقی واعظ با اشاره به این‌که سه الگوی مواجهه به حقیقت فرصت در کربلا وجود داشت، گفت: فرصت‌طلبی، فرصت‌یابی و فرصت سوزی در سبک مواجهه امت اسلام در زمین کربلا سه گواه تاریخی است که شخصیت‌های متفاوتی همانند حُر و عمر سعد را در شقاوت و فضیلت به تاریخ معرفی کرد.

سخنران مراسم عزاداری بیت حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی با اشاره به این‌که انتظار فرج فرصت پیش روی امت اسلام است، ابراز داشت: امت اسلام توجه داشته باشند که عزاداری به این معنا نیست که حسرت عدم حضور در صحنه کربلا را بخورند؛ بر این اساس حقیقت وظیفه در مکتب حسینی شناخت دقیق مسیر در هویت انتظار فرج است.

وی ادامه داد: مؤمنان توجه داشته باشند که شناخت وظیفه و عمل برمدار آن حقیقت انتظار است؛ بر این مدار بر همه امت اسلام لازم است که در شرایط کنونی وظیفه خود را شناخته و با اغتنام فرصت‌ها به جریان مهدوی حکومت عدل جهانی بپیوندند./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات