۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۵۲۷۹۵۱

دفاع مقدس تجلی عشق و ایثار

دوران گرانقدر دفاع مقدس که حاصل استقامت، شجاعت، شهامت و مقاومت رزمندگان بود امروز درس های فراوانی برای ملت در پی دارد، آن دوران تجلی عشق و ایثار رزمندگان و خون شهدا در هشت سال جنگ تحمیلی برگرفته از نهضت حسینی بود.
هفته دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، دفاع مقدس تاریخی فراموش نشدنی در تقویم نظام جمهوری اسلامی بوده و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گرامی داشت ارزشها است، ارزشهایی که نتیجه خون شهدا در راستای عشق به خاک وطن بوده است.

امام خمینی(ره) پرچم‌ دار مبارزه با استکبار جهانی با ایجاد وحدت و همدلی بین مردم و تشکیل انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی که نتیجه مقاومت و پایداری ملت ایران به رهبری امام راحل بود، موجب تجمع مستکبران علیه جمهوری اسلامی شد، نتیجه آن راه اندازی جنگ تحمیلی در 31 شهریور ماه سال 59 بود و ادامه یافتن هشت سال دوران جنگ خسارات فراوانی به همراه داشت و اما در کنار آن خسارتها شاهد دستاوردهایی برای ایران اسلامی نیز هستیم.   

دفاع مقدس گنجی بی پایان بوده که نه تنها یک هفته بلکه حتی اگر تمام سال به عنوان دفاع مقدس گرامی داشته شود باز کم است و این ایام فرصتی مناسب بوده برای نسل های امروز که دوران دفاع مقدس را تجربه نکرده، نسل هایی که تمام سختی ها و رنج هایی که رزمندگان آن دوران و خانواده هایشان تحمل کردن و برخی به قیمت جانشان خریدند، امروز در قالب فیلم هایی در چند ساعت آن روزها را مرور می کنند.

امروز برخی از بزرگان به جا مانده از دوران دفاع مقدس که یادگار روزهای سخت هستند، با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس دلتنگی آنان بیشتر از دوچندان می شود، این بزرگان با وجود اینکه از آن دوران یادگاری هایی در وجودشان باقی است، اما لحظه به لحظه دلتنگ سنگرها و هم رزمندان و دوستانی که جلوی چشمشان پر پر شدند می شوند.

ما در عصر حاضر هرچه هم بشنویم و بنویسیم و بگوییم باز هم نمی توانیم انگونه که باید آن روزها را به خوبی درک کنیم، ولی تا جاییی که می توانیم باید در هفته دفاع مقدس که فرصتی طلایی و گرانقدر است، در جهت بازشناسی حماسه دفاع مقدس اقدام کنیم.

دفاع مقدس نگینی بر تارک تاریخ  انقلاب اسلامی

دوران دفاع مقدس را می توان نگینی تابناک بر تارک تاریخ  انقلاب اسلامی خواند، دورانی طلایی که در سایه دلیری، جوانمردی، غیرت، بصیرت و مدیریت و مبارزه جهادی جوانان این مرز و بوم رقم خورد و امروز آن دوران بهترین الگوی عملی و علمی برای ازادی خواهان سراسر کشور است.

دفاع مقدس تجلی بخش اوج خودباوری و تکیه بر توانایی های داخلی بود، امروز نیز برای پیشرفت کشور و موفقیت در عرصه های مختلف باید از آن دوران الگو گرفت، ایثار، مقاومت، مدیریت، تلاش، پشتکار و ایمان قوی رزمندگان بهترین الگو برای مدیران، مسؤولان، جوانان و همه آحاد مردم در عرصه های مختلف است.

دشمن همچنان به فکر ضربه زدن به انقلاب اسلامی بوده و با طرح دسیسه های مختلف در عرصه جنگ نرم، در پیش گرفتن تحریم ها، به جود آوردن گروه های تروریستی داعش و .. در پی ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی بوده و هدف آنان دست کشیدن از اهداف و آرمانهای انقلاب است، غافل از اینکه خون هایی که برای تنومند شدن درخت انقلاب ریخته شده است، هرگز پایمال نخواهد شد.

دستاوردهای دفاع مقدس

دوران جنگ تحمیلی گرچه ضربه خسارت های زیادی برای مملکت بر جای داشت، ازجمله دستاوردهایی فراوانی نیز به همراه داشت دستاوردهایی همچون اعتماد به توان خودی و نیروهای داخلی، رشد خلاقیت ها، پیشرفتهای دفاعی، خودباوری، شکوفایی استعدادها در راستای محاصره اقتصادی به صورتی که تحریم اقتصادی موجب خودکفایی در کشور شد، رشد صنایع نظامی و افشای چهره دشمنان، صدور انقلاب و معرفی اسلام در دنیا از جمله دستاوردهای دوران دفاع مقدس بود.

امسال هفته دفاع مقدس امسال با ایام محرم تقارن پیدا کرده کرده است و این تقارن یادآور پیروزی خون بر شمشیر است، پیروزیی که الگو و سرمشق رزمندگان دوران دفاع مقدس شد و دلیرمردان ایران اسلامی با سرمشق گرفتن از نهضت عاشورا با صراحت، شجاعت، ایثار، جوانمردی و حسینی وار در برابر دشمن تا پای جان ایستادند و توانستند دشمن را از پای دربیاورند.

دفاع مقدس انقلاب را در برابر هجمه ها و توطئه های دشمن بیمه ساخت و امروز حفظ، ترویج و تبیین فرهنگ شهادت که برگرفته از فرهنگ ناب عاشورای حسینی است، برای  حیات جامعه، اسلام و تداوم راه انقلاب و تبیین ارزشها مهم است، دفاع مقدس موجب سرافرازی ایران اسلامی شد و اگر دفاع مقدس نبود، از انقلاب چیزی باقی نمی ماند.

دفاع مقدس تجلی ارزش ها است

دوران گرانبهای دفاع مقدس تجلی ارزشهای والایی است که حاصل فرهنگ مقاومت، پایداری، ایمان قوی و توکل بر خدا بود و در جامعه امروز برای برون رفت از مشکلات کشور مشکلاتی همچون اقتصاد و آسیب های اجتماعی باید از فرهنگ مقاومت، پایداری و تکیه بر نیروهای داخلی گام برداشت.

جامعه امروز به وحدت، روحیه رزمندگان آن دوران و به فرهنگ دفاع مقدس و شهادت نیاز دارد، وحدت و همدلی رمز موفقیت در عرصه های مخلتف بوده و خنثی کننده توطئه های دشمنان است، امروزملت ایران اسلامی در سایه تبعیت از فرهنگ ایثار، شهادت، نهضت حسینی و تبعیت از رهبر معظم انقلاب راه امام شهدا، امام راحل و شهدا را ادامه می دهند و به گفته مردم همین ملت تا آخرین قطره خونشان در برابر دشمن و دسیسه های آنان ایستادگی می کنند.

مدافعان حرم امروز با دفاع از حرم ائمه(ع)، عشق، ایثار، خلوص نیت، ازخودگذشتگی و صداقت دوران دفاع مقدس را به خوبی درک کرده و راه شهدا را ادامه می دهند.

ابعاد دفاع مقدس برای نسل جوان تبیین شود

نسل جوان جامعه امروز که مورد هدف دشمن بوده و روز به روز شاهد طرح دسیسه های مختلف در جبهه جنگ نرم از سوی دشمن برای این افراد هستیم، برای مصون سازی این نسل در برابر آسیب های اجتماعی حاصل از توطئه های فرهنگی تبیین و ترویج ارزشها ضروری است.

ارزش هایی در در سایه دوران دفاع مقدس احیا و حفظ شد، امروز این ارزشها باید به خوبی تبیین و بازخوانی شود و با بصیرت بخشی به نسل جوان جلوی هجمه دشمن گرفته شود.

نسل جوان باید به خودباوری برسند، خودباوری که از دستاوردهای مهم دوران دفاع مقدس بود و جوانان و رزمندگان آن دوران در سایه روحیه خودباوری رژیم دو هزار و پانصد ساله را سرنگون ساخته و سپس مشتاقانه در میدان نبرد در مقابل دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب ایستادند و از خاک وطن دفاع کردند.

آن روزها دلیرمردان با جان و دل مقاومت کردند، خون خود را فدای انقلاب کردند تا جامعه امروز در امنیت و آرامش به سر ببرد، امروز همه ما در برابر خون شهدا مسؤولیت سنگینی بر دوش داریم.

 

نتیجه:

دوران دفاع مقدس با وجود همه سختی ها و خاطرات تلخ به جامانده از شهادت هموطنان و از دست دادن عزیزان در آن روزها که در آخر شیرینی پیروزی انقلاب و شکست دشمن تلخی آن روزها را به فراموشی سپرد، امروز همچون نگینی در تقویم ایران اسلامی می درخشد و هر حرف از کلمه دفاع مقدس صدها هزار حرف و درس برای جامعه امروز دارد.

امروز برای حفظ و حراست از آرمانهای انقلاب، امام و شهدا باید با سلاح علم و آگاهی در میدان نبرد فرهنگی گام برداریم و با بصیرت بخشی و آگاه سازی جلوی توطئه های فرهنگی دشمن بایستیم، این ایستادگی باید از جنس ایثار، مقاومت، شجاعت، شهامت، وحدت و همدلی باشد که از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس درس بگیریم تا بتوانیم در برابر شهدا و امام شهدا سربلند باشیم./9459/ز503/ب1

ارسال نظرات