۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۵۲۷۸۲۱

نگاهی به ۶ اثر عاشورایی انتشارات انقلاب اسلامی

در این نوشته همزمان با ماه محرم به معرفی کتاب‌ها و نرم‌افزارهای عاشورایی انتشارات انقلاب اسلامی پرداخته شده است.
آثار عاشورایی انتشارات انقلاب اسلامی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از انتشارات انقلاب اسلامی، محرّمی دیگر رسیده است؛ فرصت مغتنم دیگری برای بهره گرفتن از زلال معارف اهل بیت(علیهم‌السّلام) و استفاده از انوار شور و شعور خورشید بی‌فروغ تاریخ، حسین‌بنعلی(علیه‌السّلام) و بینش و منش و روش زندگی او؛ فرصتی برای استفاده از برکات عاشورا و درس‌ها و عبرت‌های آن؛ و فرصتی برای فهم سلوک عاشورایی در منطق شیعی با نگاهی بر ۶ اثر عاشورایی انتشارات انقلاب اسلامی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیتالله العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) رهبر معظّم انقلاب اسلامی.

کتاب آفتاب در مصاف در قالب یک کتاب مرجع، به گونه‌ای سامان يافته كه بتواند مبناي پژوهش محقّقان حوزه‌ی عاشورایی قرار گيرد، تا با مراجعه به آن بتوانند با توجّه به ديدگاههای رهبری در موضوع علل و ابعاد حادثه‌ی عاشورا، تحقيقات خود را گسترش دهند. فهرست تفصيلی اين اثر مشتمل بر شش بخش کلّي با عناوين «کليّات، امامحسين، عاشورا، ياران عاشورا، دشمنان عاشورا، زيارات و ادعيه» است.

همچنین دو اثر جاذبه‌ی حسینی و درس‌های عاشورا نیز از کتاب آفتاب در مصاف استخراج و به موضوعات زینب کبری(سلام‌الله‌علیها) و اربعین و درسهای عاشورا پرداخته‌اند.

عنوان بعدی این نشر، کتاب 72 سخن عاشورایی گزيده‌ای از بیانات رهبر معظّم انقلاب درباره‌ی مسائل مختلف مربوط به نهضت حسيني است که از خرداد 1368 تا تيرماه 1390 در محافل و مجالس گوناگون ايراد و در قالب 72 سخن جمع‌آوری شده است.

کتاب چهار گفتار، چهار سخنرانی بسیار مهمّ رهبر انقلاب درباره‌ی حادثه‌ی عاشورا است که در آن با نگاهی نو، زمینه‌های تاریخی فاجعه‌ی عاشورا، نظریه‌ی صحیح درباره‌ی فلسفه‌ی قیام حسینی و درس‌ها و عبرت‌های گوناگون آن برای نسل امروز تحلیل و تبیین کرده است.

و در نهایت ششمین اثر این مجموعه، نرم‌افزار چندرسانه‌ای «بعثت خون» است که حاوی 10 تصویرسازی از واقعه‌ی عاشورا، مجموعه گرافیکی «بی‌خواص»، مجموعه صوتی پاسخ به سوالات و شبهات درباره احکام و آداب مجالس عزاداری اهل بیت(علیهم‌السلام) براساس آخرین نظرات و فتاوای حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای‌(مدّظلّه‌العالی) توسط حجت الاسلام و المسلمین فلاح‌زاده و ... می‌باشد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه‌ی این ۶ اثر عاشورایی اینجا را کلیک نموده و از تخفیف ویژهی 30 درصدی بهره‌مند شوند./۹۹۸۱۰۳/ش

ارسال نظرات