۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۵۲۷۷۵۸
آیت الله علم الهدی با انتقاد از یک سریال تلویزیونی؛

دشمنان انقلاب به دنبال نمایش دردهای دفاع مقدس هستند

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی استان از برخی فعالیت های صورت گرفته با عنوان بزرگداشت دوران دفاع مقدس انتقاد کرد.
 آیت الله علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در دیدار با فرماندهان نظامی و انتظامی استان خراسان رضوی که همزمان با سومین روز از دفاع مقدس برگزار شد، با ابراز انتقاد از برخی فعالیت های صورت گرفته تحت عنوان بزرگداشت دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: بخش عمده فعالیت هایی که در این راستا برگزار می شود، قابل تقدیر است اما لازم است بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هر ساله این فعالیت ها را آسیب شناسی کنند تا ضعف های موجود در سال های آینده تکرار نشود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: این که ما در نمایش دادن خاطرات دفاع مقدس به جای بازگو کردن حماسه آفرینی ها و رشادت های رزمندگان، روی ویرانی های جنگ، وضعیت نا به سامان عوارض آن، در به دری ها و گریه و اشک خانواده های درگیر در جنگ تکیه کنیم، حرکتی است که اگر سهوا انجام گیرد، حرکتی صددرصد جاهلانه است و اگر عامدانه باشد، خیانت به دفاع مقدس است.

وی افزود: سریالی این روزها از تلویزیون پخش می شود که داستان خانمی را روایت می کند که به دنبال شوهر مفقودالأثر خود در جبهه ها می چرخد و متأسفانه در این مجموعه و در بسیاری از فعالیت های دیگر هفته دفاع مقدس، وضع نا به سامان و مصیبت زده مردم را نمایش می دهد و نتیجه چنین اقداماتی این می شود که یک فرزند شهید که منتخب مردم در شورای اسلامی یکی از شهرهاست، شعار «نه به جنگ» را در این ایام منتشر می کند.

آیت الله علم الهدی با بیان این که نمایش دادن مصیبت های جنگ تحمیلی، عظمت حماسه های دفاع مقدس را از بین می برد، خاطرنشان کرد: جریان دفاع مقدس یک انقلاب اجتماعی در جامعه ما بود. در جامعه ای که ارزش ها به لباس های رنگارنگ و اندام آرایش کرده متوجه شده بود، دفاع مقدس کاری کرد که ارزش های بسیجی فراگیر شود و ما نباید این انقلاب ارزشی را نادیده بگیریم.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به نامزد شدن فیلم سینمایی «نفس» به نمایندگی از سینمای ایران برای دریافت جایزه اسکار، تصریح کرد: کارگردان این اثر هنری آن را از روی اخلاص ساخته اما نسبت به این نکته توجه کافی نداشته اند که دشمنان ما به دنبال تبلیغ روی ویرانی های جنگ به خصوص برای قشر مستضعف هستند. چرا ما باید نسبت به این نکته غفلت داشته باشیم و این غفلت به نفع دشمن تمام شود؟ جایزه اسکار یک جایزه متصل به دستگاه استکبار جهانی است و نامزد شدن فیلم «نفس» برای دریافت این جایزه به دلیل نشان دادن ویرانی های دفاع مقدس است.

وی یادآور شد: فیلم «نفس» آثار مثبت زیادی دارد که ما منکر این آثار نیستیم اما باید توجه داشته باشیم که هفته دفاع مقدس فقط هفته نشان دادن داغ ها و ذلت های آن دوران نیست؛ بلکه یادواره حماسه های رزمندگان ما در برابر آتش دشمن نیز هست. آیا این صحنه های حماسی قابل دریافت جوایز جهانی نیستند؟

آیت الله علم الهدی تأکید کرد: دشمن می خواهد پایان یافتن ذائقه انقلابی در مردم را تبلیغ کند و بگوید ذائقه مردم عوض شده است؛ در حالی که مردم ما انقلابی هستند و روی کار آمدن برخی نظریات خاص در مناصب به معنای تغییر ذائقه مردم نیست. ما نباید حیله های دشمن را کوچک بشماریم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در پایان اظهار کرد: حماسه های امثال شهید حججی و رویش ها انقلاب اسلامی از هر زهر کشنده ای برای دشمنان ما کشنده تر است. از همین رو آن ها به دنبال نشان دادن داغ ها و دردهای دفاع مقدس هستند./820/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات