۰۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۲۷۷۱۷
در جلسه درس اخلاق مطرح شد؛

گلایه نماینده ولی‌فقیه در استان البرز از ضعف برنامه‌های صداوسیما

حسینی همدانی گفت: ارتقای سطح جامعه و بالا بردن آگاهی‌های دینی افراد، یکی از وظایف اصلی صداوسیماست.
آیت الله حسینی همدانی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در جلسه درس اخلاق در مصلای کرج، با اشاره به تأکیدات فراوان دینی بر رعایت حقوق والدین و احترام به ایشان، از ضعف سیاست‌های آموزش عمومی در این راستا، مانند برنامه‌های پخش‌شده در صداوسیما انتقاد کرده و بیان داشت: ارتقای سطح جامعه و بالا بردن آگاهی‌های دینی افراد، یکی از وظایف اصلی صداوسیماست.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهار داشت: متأسفانه امروز، صداوسیما پرخاشگری همسران با همدیگر را ترویج می‌کند و رابطه‌ی والدین و فرزندان را به بدترین وجه ممکن به تصویر می‌کشد که ظلم ناخواسته به دین و معارف دینی است.

وی با گلایه از عدم توجه به ابتدایی‌ترین احکام دینی در بعضی از فیلم و سریال‌ها، گفت: می‌بینید که مثلاً در یک سکانس از فیلم، انگشت دست شخصی زخمی می‌شود و شخص به‌جای طهارت و آب کشیدن خون، این انگشت را به دهان می‌برد که یک تعلیم غلط و باطل است که به‌جای احکام و آموزش‌های صحیح به مخاطب ارائه می‌شود.

امام‌جمعه شهر کرج با بیان اینکه اگر خانواده از بین برود، اجتماع از بین می‌رود، گفت: یکی از تعالیم والای اسلامی، ارتباط عاطفی و بامحبت، بین فرزندان و والدین است، درحالی‌که مسیری که امروز فیلم و سریال‌های ما طی می‌کنند ، دقیقاً گسست و از بین رفتن این روابط را دنبال می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضعف بیان و تبیین معارف اسلامی در برنامه‌های صداوسیما، گفت: هرچند میزگرد و برنامه‌های گفتگو محور آموزشی و دینی از طریق رادیو و تلویزیون به جامعه ارائه می‌شود و وجود آن‌ها نیز لازم است، اما این برنامه‌ها مخاطب خاص خود را دارند، درصورتی‌که فیلم و سریال، به‌خصوص فیلم‌هایی که جنبه‌های اجتماعی بالاتری دارند را عموم مردم می‌بینند که متأسفانه در این فیلم‌ها هم هر چیزی هست، به‌جز آموزش مسائل تربیتی و اجتماعی که اتفاقاً باید مهم‌ترین هدف فیلم‌ساز باشند.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: فیلم باید محبت و مودت خانوادگی را بیشتر کند، ارتباطات اجتماعی را تقویت کند، رحمت و رأفت و مهربانی را توسعه دهد؛ اما برعکس، خشونت و وحشت و جنایت وجهه غالب فیلم‌هاست که اخیراً به فیلم‌های داخلی نیز سرایت کرده است.

وی تصریح کرد : صداوسیما با بهره‌گیری از عنصر فیلم به‌راحتی می‌تواند مسائلی مانند نماز یا بسیاری از معروفات را در جامعه توسعه دهد که متأسفانه چنین چیزی دیده نمی‌شود و این کمبود در کنار ضعف افراد در بهره‌گیری از منابر و محافل علمی و دینی یا مطالعه‌ی کتب تربیتی و آموزشی، جامعه را در مقابل هجمه‌های دشمنان ضعیف و آسیب‌پذیر می‌کند/۹۶۹/۱۰۳/خ

ارسال نظرات