۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۰
کد خبر: ۵۲۷۶۲۱
عضو هیت علمی موسسه امام خمینی:

بعضی از خواص کشور، دست دوستی به طرف دشمن دراز کرده اند

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که بعضی از خواص کشور دست دوستی به طرف دشمن دراز کرده اند، گفت: طرح هایی که ۱۳۰۰سال قبل یزید برای امام حسین برنامه ریزی کرده بود، امروز دولت آمریکا برای اسلام اجرا می کند؛ اما متأسفانه در کشور، افرادی حضور دارند که دست دوستی به دشمن دراز کرده اند.
موسوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام سید رضا موسوی عضو هیت علمی موسسه امام خمینی(ره)، امشب در حوزه علمیه محمودیه کرمان، گفت: طلاب اطلاعت تاریخی خود را بالا ببرند تا بهتر بتوانند مسائل کشور را تحلیل و تجزیه کنند.

وی افزود: یکی از تفاوت های مفهوم عبادت و بندگی در این است که عبادت به نماز و روزه می گویند اما بنده بودن زمانی بر انسان اطلاق می شود که انسان تسلیم محض پروردگار باشد.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که تسلیم محض در مقابل خدا انسان را به یک بنده خوب تبدیل می کند، ابراز داشت: مقام رضایت خدا از بنده اش یکی از بالاترین مقام ها برای انسان ها بوده که سعی کنند در زندگی های خود رضایت خدا را داشته باشند.

وی ابراز داشت: معرفت و شناخت اهل بیت، انسان را تبدیل به زندگی اسلامی می کند و مهم ترین وظیفه انسان ها در زندگی این است که زندگی ها خود را اسلامی بکنند.

استاد حوزه علمیه قم با توجه به این که بعضی از افراد در جامعه در حضور رهبر خود خوب هستند اما در باطن کارهایی برخلاف او انجام می دهند، خاطرنشان کرد: بعضی از افراد در جامعه به دنبال رهبر هستند اما با کارهای خود کاری را در جهت راستای رهبر انجام نمی دهند.

وی اظهار داشت: طرح هایی که 1300سال قبل معاویه و یزید برای امام حسین برنامه ریزی کرده بودند، امروز دولت آمریکا برای اسلام انجام می دهد اما متأسفانه در کشور، افرادی حضور دارند که با رهبری هستند اما دست دوستی به دشمن دراز کرده اند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که پست و مقام انسان را حریص به دنیا می کند، خاطرنشان کرد: انسان ها در حال امتحان کردن از سوی خدا هستند و مردم بدانند دنیا محل امتحان است.

کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که بعضی از خواص جامعه دست دوستی به طرف دشمن دراز کرده اند، ابراز داشت: افرادی در کربلا امام حسین(ع) را دوست داشتند اما نسبت به دشمنان اهل بیت بیزاری نداشته و دست دوستی برای آن ها دراز کرده بودند.

وی خاطرنشان کرد: زیارت عاشورا مصداق واقعی تبری و تولی بوده و کسی اهل بیت را در دنیا دوست داشته که از دشمنان اهل بیت هم بیزاری بجوید.

عضو هیت علمی موسسه امام خمینی با توجه به این که تبری و تولی دو واجب الهی برای انسان ها محسوب می شوند، ابراز داشت: یکی از فروعات دین اسلام تبری و تولی بوده، که انسان ها این دو را در دنیا انجام دهد تا محب واقعی باشند.

وی بیان داشت: داستان کربلا شخصیت هایی را به ما انسان ها یاد می دهد که از فقهای بزرگ کربلا بودند اما در مقابل راه حسین ظاهر شدند و دست دوستی با یزید دراز کردند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که جریان ولایت و نصب آن از طرف خدا بوده، خاطرنشان کرد: یکی از خصوصیات حکومت دینی این است که حاکم آن از طرف خدا انتخاب می شود.

وی اظهار داشت: دنیا طلبی انسان را نابود می کند و کسی که به دنبال دنیا باشد و دنیا را برای آخرت نخواهد زندگی خود را نابود کرده و از مسیر خداوند دور شده است.

وی در پایان با بیان این که داستان کربلا انسان را به مسیر درست هدایت می کند، گفت: مردم سعی کنند که داستان کربلا را در زندگی دنیوی خود بخوانند زیرا داستان کربلا را درست را به انسان نشان می دهد./9707/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات