۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۲۷۵۰۴
معاون­ پژوهش­ مدرسه ­علمیه­ آیت ­الله ­قاضی ­دزفول:

داشتن نقشه راه مهمترین معیار در شکل گیری هویت طلبگی است

معاون­ پژوهش­ مدرسه ­علمیه­ آیت ­الله ­قاضی ­دزفول گفت: مهمترین معیار در شکل گیری هویت طلبگی داشتن نقشه راه و تبیین هدف از تحصیل در حوزه است.
هویت طلبگی

حجت الاسلام غلامرضا خسروی فر، معاون­ پژوهش­ مدرسه ­علمیه­ آیت ­الله ­قاضی ­دزفول، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، درباره هویت طلبگی اظهار داشت: انسان در مسیر حرکت باید نقشه راه از پیش تعیین شده ای داشته باشد تا با شناخت و آگاهی گام بردارد در غیر آن صورت به هدف اصلی نخواهد رسید.

معاون­ پژوهش­ مدرسه ­علمیه­ آیت ­الله ­قاضی ­دزفول ادامه داد: طلبه هم باید به هنگام تحصیل در حوزه نقشه راهی وضع کند و هدف از تحصیل حوزوی، دروس طی شده، علل حضور در حوزه را برای خود بیان و مشخص کند.

این مقام مسؤول خاطرنشان ساخت: طلبه باید متوجه شود که آیا فضای داخل و خارج از حوزه توان کمک در شکل گیری هویت طلبگی را دارد یا خیر؟.

حجت الاسلام خسروی گفت: مهمترین معیار در شکل گیری هویت طلبگی داشتن نقشه راه و تبیین هدف از تحصیل در حوزه است.

وی با بیان اینکه طلبه برای کسب هویت طلبگی باید در مسیر علمی و اخلاقی گام بردارد، افزود: کاشتن هویت طلبگی و تبیین اهداف تحصیل در حوزه باید از سوی اساتید بیان شود و متأسفانه گرایش حوزه های علمیه به مدرک گرایی معضلی در این راه است.

معاون­ پژوهش­ مدرسه ­علمیه­ آیت ­الله ­قاضی ­دزفول با اشاره به اینکه اشتغال طلبه به بحث و درس تنها انگیزه گذراندن واحدهای درسی را در ذهن نهادینه می کند، ابراز داشت: با چنین کارهایی عملا فرصت تفکر درباره اهداف طلبگی سلب می شود و بهترین راه حل آن است که طلبه از جنبه آموزشی به پژوهش محوری روی آورد تا بیشتر با فلسفه حضور در حوزه آشنا شود./9456/ت302/ب1

ارسال نظرات