۳۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۹
کد خبر: ۵۲۷۱۹۸
نماینده خبرگان رهبری:

عزاداری خالصانه منجر به معرفت و بصیرت می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تأکید بر توجه به شناخت اهداف قیام حضرت سیدالشهدا(ع)، گفت: اگر عزاداری‌ها خالصانه باشد، منجر به معرفت، شناخت و بصیرت می شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امام جمعه مراغه

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و آغاز سوگواری شیعیان در رثای مصائب اهل بیت عصمت و طهارت اظهار داشت: اگر عزاداری‌ها خالصانه باشد، منجر به معرفت، شناخت و بصیرت می شود.

وی با اشاره به تعابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی از ماه محرم گفت: معظم‌له در دیدار اعضای خبرگان رهبری ماه محرم را ماه همه ارزش‌های متبلور در وجود مقدس حضرت سیدالشهدا همچون جهاد، شهادت، اخلاص، وفا، گذشت، اهتمام به حفظ دین خدا و ایستادگی در مقابل قدرت‌های معارض دین خواندند.

امام جمعه مراغه ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند که این حادثه در طول زمان زنده‌تر شده و گرامیداشت این حماسه عظیم، هر سال نسبت به قبل، پرشورتر و گسترده‌تر است که همین موضوع دربردارنده پیام و معنای خاصی است و به فضل الهی این جریان به رهبری امام حسین (ع)، در دنیا پیش خواهد رفت.

وی با بیان این‌که رمز نجات بشریت از یوغ مستکبران تمسک به مکتب حضرت سیدالشهدا(ع) است، تصریح کرد: اگر این روزها شاهد جنایات تاریخی علیه مسلمانان میانمار هستیم؛ باید دانست که اگر حقیقت قیام حسینی برای جهان اسلام مشخص شود، هیچ‌گاه در برابر ظالم سکوت نخواهند کرد.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با تاکید بر لزوم کمک به مردم ستمدیده میانمار گفت: ملتها و دولت های اسلامی وظیفه سنگینی در قبال مردم مظلوم میانمار و کمک به مسلمانان این کشور دارند؛ کمک های سیاسی در مجامع بین المللی، انسان دوستانه و حمایت از مردم مسلمان میانمار، وظیفه همه مسلمانان است.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اکنون حقوق مسلمانان میانمار در برابر چشمان دولت های مدعی و سازمان های به ظاهر مدافع حقوق بشر و نیز سازمان ملل پایمال می شود، اما همه در برابر این جنایات سکوت کرده اند. از این رو لازم است کشورهای اسلامی در حمایت از مردم ستمدیده این کشور، اهتمام لازم را نداشته اند.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که نیز سکوت دولت های اسلامی در برابر نسل کشی مسلمانان میانمار، زمینه را برای ادامه و جنایات اخیر علیه مسلمانان فراهم کرده است، افزود: هزاران مسلمان کشته و آواره شده‌اند؛ آیا چشمان بیدار جامعه بین‌المللی قادر به مشاهده این جنایات نیست./935/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات