۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۵۲۶۹۷۴
حجت‌الاسلام جوشقانیان:

دانش آموزان نباید در فضای دوگانگی تربیتی رشد کنند

رییس مجمع عالی بسیج استان قم گفت: والدین برای تقویت نظارت بر تربیت و تحصیل فرزندان باید نسبت به شرکت در جلسات اولیا و مربیان اهتمام جدی بورزند.
حجت الاسلام جوشقانیان

حجت‌الاسلام حسین جوشقانیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تبیین چگونی نظارت تربیتی و تحصیلی والدین در زمان حضور فرزند در مراکز آموزشی پرداخت و گفت: دانش آموزان برای فراگیری علم و دانش فرصت مهم و قابل توجهی در اختیار مدرسه هستند.

برخی دانش‌آموزان دچار دوگانگی تربیتی شده اند

رییس مجمع عالی بسیج استان قم با بیان اینکه برخی دانش‌آموزان دچار دوگانگی تربیتی شده اند، اظهار داشت: والدین باید نسبت به تربیت فرزندانشان چه در فضای منزل و چه در فضای آموزشی دغدغه داشته باشند، چراکه فرزند ساعات قابل توجهی را در کنار دیگران زندگی می کند و خواه یا ناخواه از آنها تأثیر می پذیرد.

جلسات اولیا و مربیان را جدی بگیرید

وی ادامه داد: والدین برای تقویت نظارت بر تربیت و تحصیل فرزندان باید نسبت به شرکت در جلسات اولیا و مربیان اهتمام جدی بورزند؛ افزون بر این باید هر ماه یک بار به صورت غیرمستقیم در جریان روند درس خواندن فرزند قرار گیرند.

اینکه والدین باید با فرزند خودشان رفیق باشند

حجت‌الاسلام جوشقانیان با اشاره به اینکه والدین باید با فرزند خودشان رفیق باشند، ابراز داشت: ارتباط والدین با فرزندان باید به گونه ای باشد که فرزند مشکلات خودش را به راحتی با آنها در میان بگذارد؛ اگر این گونه نباشد فرزند به جای تکیه بر والدین، مشکلات خود را برای دیگران بازگو می کند و در برخی موارد سبب بروز مشکلات دیگری نیز خواهد شد.

نوع نگاه مدیران و مربیان در ایجاد استقلال علمی بومی مؤثر است

رییس مجمع عالی بسیج استان قم نوع نگاه مدیران و مربیان را در ایجاد استقلال علمی بومی مؤثر دانست و عنوان کرد: اگر دیدگاه افراد بر این بود که علم بومی در کشور باید مستقل باشد به یقین ابزار و امکانات آن را هم فراهم خواهند کرد، اما اگر نگاه وابستگی به غرب که امروزه متأسفانه گاهی در علوم به چشم می خورد، وجود داشته باشد پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر دانش آموزان در نظام علمی مستقل درس بخوانند قطعاً در آینده که به نخبگان کشور تبدیل می شوند، دیگر جذب کشور های غربی نخواهند شد./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات