۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۲۶۸۷۶
امام جمعه بوکان:

تفکر جدایی دین از سیاست تفرقه دشمنان است

امام جمعه بوکان گفت: تفکر جدایی دین از سیاست تفرقه دشمنان است که متأسفانه امروزه برخی از مسؤولان نیز بر آن دامن می زنند که باید بزرگان دین این موضوع را به آنها گوشزد کنند.
امام جمعه بوکان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، ماموستا عبدالرحمان خلیفه زاده ظهر امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی طلاب اهل سنت آذربایجان غربی که در سالن برق ارومیه برگزار شد، با اشاره به جایگاه علما و روحانیان، اظهار کرد: علما بیش از هر قشری قابل احترام و تکریم اند چراکه بنابر فرموده نبی مکرم اسلام عالمان دینی راهنمای بشریت هستند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل به عنوان عالم به وظیفه خود در احیا دین اسلام عمل کرد، گفت: امام خمینی (ره) با بهره گیری از آموزه های اسلام که دیانت و سیاست را عین هم می داندبر علیه طاغوت به پا خواست و دین را احیا کرد.

امام جمعه بوکان گفت: تفکر جدایی دین از سیاست تفرقه دشمنان است که متأسفانه امروزه برخی از مسؤولان نیز بر آن دامن می زنند که باید بزرگان دین این موضوع را به آنها گوشزد کنند.

حج امسال پرشورتر از سالهای گذشته برگزار شد

ماموستا مصطفی محمودی، امام جمعه پیرانشهر نیز در این مراسم با اشاره به قرآن کریم گفت: قرآن کریم از معجزات الهی و دربردارنده علوم مختلف است که طلاب باید با تدبر در این کتاب مقدس بر علم و دانش خود بیفزایند.

وی خاطرنشان کرد: علم بدون دین منشأ ظلم است، همانطور که امروزه غرب به واسطه علم بدون معنویت در حال سلطه و استثمار کشورهای مختلف به ویژه ممالک اسلامی است.

امام جمعه پیرانشهر با بیان اینکه علم باید با عقل و عمل همراه باشد، گفت: همراهی علم با عقل و عمل موجب وحدت و همدلی می شود، اگر امروزه شاهد ظهور و بروز مذاهب و عرفان های مختلف هستیم نشأت گرفته از نفاق و ضعف در دینمداری است.

وی گفت: وحدت امت اسلامی در سایه تمسک به قرآن و آموزه های دینی ممکن است که حج امسال نمود وحدت مسلمانان بود.

عضو شورای برنامه ریزی مدارس اهل سنت آذربایجان غربی تصریح کرد: کنگره حج، امسال پرشورتر از سالهای گذشته و در آرامش و امنیت کامل برگزار شدو شعار "معنویت، اقتدار ملی و انسجام و وحدت" به صورت کامل تحقق یافت.

مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید طلاب اهل سنت ارومیه، با تجلیل از طلاب نمونه سال گذشته پایان یافت./936/پ202/ب1

ارسال نظرات