۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۲۶۸۴۸
نماینده ولی فقیه در قزوین:

مهلت دادن خداوند به کافران از سنت‌‌های تثبیت شده الهی است

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی مهلت دادن خداوند به کافران را از سنت‌های الهی دانست و گفت: سنت املا و استدراج از سنت‌های الهی است که در قرآن این واقعیت بیان شده است در قانون عالم آفرینش خداوند متعال به گناه کاران مهلت می‌دهد در حالی که این مهلت دادن به نفع آنها نیست.
حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن که در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجد النبی(ص) قزوین برگزار شد، با اشاره به آیه‌ای از سوره مبارکه قلم در خصوص مهلت دادن خداوند متعال به کافران گفت: ای پیامبر مرا با کسی که این گفتار را تکذیب می‌کند واگذار به تدریج آنان را به گونه‌ای که درنیابند گریبان خواهیم گرفت و مهلتشان می دهم زیرا تدبیر من استوار است.

وی در ادامه با اشاره به زیان دیدن کافران از مهلت دادن خداوند متعال افزود: خداوند در آیه 178 سوره آل عمران می‌فرماید البته نباید کسانی که کافر شدند تصور کنند اینکه به ایشان مهلت می‌دهیم برای آنان نیکو است بلکه ما به ایشان مهلت می‌دهیم تا بر گناه خود بیفزایند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه آیه مذکور از آیات مورد استناد حضرت زینب(س) در مجلس یزید بود اظهار کرد: آیه 177 سوره آل عمران همان آیه ای است که حضرت زینب(س) در مجلس یزید قرائت فرمودند در واقع حضرت او را کافر خطاب کرد به رغم اینکه او در ظاهر خود را مسلمان می‌نامید فرمود تو مسلمان نیستی.

وی در ادامه اضافه کرد: حضرت زینب(س) در خطاب به یزید فرمود اگر خداوند متعال تو را پس از آن جنایتی که در کربلا مرتکب شدی بلافاصله نابود نکرد این برای تو خیر نیست بلکه خداوند متعال می‌فرماید ما به کافران مهلت می‌دهیم تا گناه آنها زیاد شده تا بیشتر مستحق عذاب الهی قرار گیرند.

امام جمعه قزوین در ادامه مهلت دادن خداوند به کافران را از سنت‌های الهی دانست و ابراز کرد: سنت املا و استدراج از سنت‌های الهی است که در جاهای مختلف قرآن این واقعیت بیان شده است در قانون عالم آفرینش خداوند متعال به گنه‌کاران مهلت می‌دهد در حالی که این مهلت دادن به نفع آنها نیست.

وی در ادامه با اشاره به تنبیه مومنان از سوی خداوند متعال خطرنشان کرد: اگر خداوند متعال مومنی را به خاطر خطا و لغزش تنبیه کرده و فشاری به او بیاورد این تنبیه و فشار لطف خداوند است زیرا مومن را متوجه توبه و بازگشت به سوی خدا کرده و مومن از راه اشتباه خود برمی‌گردد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه مهلت دادن خداوند برای مجازات دادن بیشتر گنه‌کاران و ظالمان است تصریح کرد: اگر مشاهده کردید که خداوند به انسان گستاخ و بی‌پروا میدان می‌دهد و یا به انسانی که سینه سپر کرده است تا با خدا ستیز کند موفقیت می‌دهد این توفیق ظاهری و صوری است خداوند می‌خواهد او را مجازات کرده و ریشه او را از بین ببرد.

نماینده ولی فقیه در قزوین با بیان اینه عده‌ای با انجام گناه و معصیت فقط خود را گرفتار می‌کنند ابراز کرد: ای عده از انسان‌ها همواره برای دین خداوند و بندگان او موجب زحمت می‌شوند خداوند هم نمی‌خواهد بندگان گرفتار باشند و مفسدین پر و بال باز کنند.

وی در پایان گفت: خداوند متعال به مفسدین بیشتر مهلت می‌دهد تا با بیشتر شدن بار گناهانشان این غده سرطانی برداشته شده و این دمل آسیب رسان ریشه کن شود./873/پ202/ب1

ارسال نظرات