۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۵۲۶۷۹۹
امام جمعه دامغان:

روحانیان باید اهل سیاست و بصیرت باشند

امام جمعه دامغان گفت: روحانی باید اهل سیاست و تدبیر، با اخلاق و دور اندیش و بصیر باشد، فرد روحانی که سیاست نداند به درد جامعه امروز نمی خورد؛ البته سیاست در شیعه به معنی حیله و نیرنگ نیست بلکه تدبیر همراه با صداقت و آینده نگری است.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان، امام جمعه دامغان در همایش طلایه داران تبلیغ شهرستان دامغان که با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان، مدیران حوزه‌های علمیه، دادستان، رییس اداره تبلیغات اسلامی و  جمع کثیری از روحانیان و مبلغان این شهرستان در آستانه ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان به میزبانی مسجد باب الحوائج(ع) دامغان برگزار شد، اظهار داشت: علما مرزبانان دین خدا هستند، روحانیان باید در سه حوزه گفتمانی، هدایتگری و عرصه عمل برای مردم حرفی برای گفتن داشته باشند.

امام جمعه دامغان با اشاره به اینکه بسیاری از مردم متاسفانه برنامه ای برای دینشان ندارند و علما باید به آنان خوراک فرهنگی بدهند، خاطر نشان کرد: روحانی باید اهل سیاست و تدبیر، با اخلاق و دور اندیش و بصیر باشد؛ روحانی که سیاست نداند به درد جامعه امروز نمی خورد؛ البته سیاست در شیعه به معنی حیله و نیرنگ نیست بلکه تدبیر همراه با صداقت و آینده نگری است.

وی با بیان اینکه در بین وظایف علما و روحانیان آنچه بیش از بقیه مورد توجه انبیا و ائمه اطهار است هدایت فکری و دینی جامعه است، اضافه کرد: در مجالس محرم و صفر معرفت و معنویت موج می‌زند کافی است مبلغ با ارائه یک نکته کلیدی جرقه‌ای برای هدایت مستمعان بزند، روحانیان هادیان فکری جامعه هستند و باید راه صحیح را نشان دهند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان خطاب به مبلغان و روحانیان گفت: نقش معلمی خود را جدی بگیریم، نقش تهذیبی خود را پررنگ کنیم، نخست خود را مهذب کرده و سپس در امر خطیر تهذیب جامعه قدم برداریم، ترویج کسب رزق حلال کرده و هرگز درگیر بازی‌های حزبی و جناحی نشویم، تسخیر قلوب کنیم و با ارتباط عاطفی، احترام و حسن سلوک با مردم احکام و ارزش‌های اسلامی و انسانی را تبلیغ کنیم.

امام جمعه دامغان با اشاره اهمیت مطالعه و ضرورت به‌روز بودن اطلاعات روحانیان و مبلغان و لزوم وقوف آنان به مسائل اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اخلاقی، خاطرنشان کرد: ما باید نظام اسلامی را تقویت کرده و ولایتمداری را ترویج کنیم، ولایت نخ تسبیح نظام اسلامی است باید این رکن اصلی انقلاب و نظام اسلامی را اطاعت و حمایت کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان منش شایسته و مطلوب، استفاده از خرد و اندیشه جمعی، نشان دادن راه و اصول تقوا، اهتمام به امربه معروف و نهی از منکر، سبک صحیح زندگی اسلامی، استدلال صحیح و متقن، ترویج معنویت و ترسیم زندگی صحیح با قرآن را از مهمترین ویژگی‌های مبلغان عنوان کرد.

وی نهاد خانواده را اصل و اساس جامعه اسلامی عنوان و خاطرنشان کرد: امروز بشقاب‌های سمی روی پشت بام‌ها و گسترش لجام گسیخته استفاده از فضای مجازی مروج اباهه‌گری و عامل بسیاری از درگیری ها در خانواده‌ها، سبب شیوع روابط نامشروع، پرورش فرزندان تهی و بی‌عاطفه، رواج بزهکاری در کودکان و نوجوانان و به چالش افتادن حیات انسانی به دلیل افزایش ابتذال شده است./977/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات