۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۵۲۶۵۲۹
عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیة تبیین کرد؛

اهداف و موانع پژوهش در حوزه های علمیه

حجت الاسلام رضایی اصفهانی گفت: محققان باید با پرهیز از تعصب های قومی و مذهبی به نگارش مطالب علمی بپردازند چون هیچ کسی با حقیقت مشکل ندارد و مطلب بی طرفانه را عموم مردم پذیرا هستند.
حجت الاسلام محمد علی رضایی اصفهانی عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیة 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمدعلی رضایی اصفهانی عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیة ظهر امروز در اختتامیه جشنواره علامه حلی(ره) در همدان گفت: برای تایید مساله پژوهش همین بس که دین اسلام  جامعه بی سواد زمان نبی مکرم اسلام(ص) را متصل به علم الهی کرد.

وی در ادامه افزود: خداوند متعال در آیه نخست سوره قلم قسم به نون و قلم یاد می کند، بنا به نظر برخی مفسران نون به معنای جوهردان است و این قسم نشانگر اهمیت پژوهش و نوشتن را می رساند.

این استاد جامعة المصطفی العالمیة با اشاره به نکات مهم در علم آموزی بیان کرد: رژیم غذایی مناسب، ورزش و تفریح منظم و پرهیز از افراط و تفریط جزء بهداشت مطالعه گر به شمار می رود.

وی ادامه داد: یک محقق باید با هدفی الهی به مطالعه و تحقیق و تفکر بپردازد و نسبت به عواملی همچون توکل، تمرین، صبر در مسایل و ارایه مطالب عالمانه توجه ویژه ای داشته باشد.

حجت الاسلام رضایی اصفهانی گفت: محققان باید با پرهیز از تعصب های قومی و مذهبی به نگارش مطالب علمی بپردازند چون هیچ کس با حقیقت مشکل ندارد و مطلب بی طرفانه را عموم مردم پذیرا هستند.

وی در ادامه افزود: عدم شجاعت در نظریه پردازی، تقلید در پژوهش و شخصیت زدگی، کم صبری و کم حوصلی، راحت طلبی، عدم انتقاد پذیری از آفات و موانع پژوهش گران به شمار می رود.

حجت الاسلام رضایی اصفهانی در پایان با اشاره به زشتی دنیا زدگی در مساله پژوهش اظهار داشت: پژوهش گران نباید به فکر در آوردن پول باشند، هدف کار در حوزه های علمیه تبلیغ دین الهی است نه چیزی دیگر./۹۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات