۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۵۲۶۳۶۰
نماینده ولی فقیه در قزوین:

مهلت دادن خداوند به گناهکاران سبب بیشتر شدن عذاب آنها خواهد بود

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: وقتی خداوند متعال در قرآن کلمه قلیل را می‌آورد یعنی اینکه در دنیا به گناهکاران مهلت می‌دهد کل دنیا متاع قلیل است و اگر در دنیا هر چقدر هم به آنها مهلت بدهد بی‌فایده است در دنیا ما مهلت چندانی نداریم.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان قزوین امشب در جلسه تفسیر قرآن کریم که در حسینیه امامزاده اسماعیل برگزار شد با اشاره به موضوع مهلت دادن خداوند متعال به کافران گفت: خداوند می‌فرماید اگر به دشمنان مومنان مهلت می‌دهم به این دلیل نیست که در نزد من عزیز هستند بلکه من می‌خواهم بساط کفر آنها برچیده شده و آنها را ریشه کن کنم پس باید به جایی برسند که به ریشه کنی منتهی شود.

وی در ادامه با اشاره به آیاتی در تبیین مطالب یاد شده افزود: خداوند متعال در سوره مبارکه مزمل می‌فرماید و مرا با تکذیب کنندگان توانگر واگذار و اندکی مهلتشان ده باز صحبت بر سر این است که ما به آنها مهلت قلیلی می‌دهیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با بیان اینکه خداوند با به کار بردن کلمه قلیل در حقیقت مهلت مذکور را در دنیا به کافران می‌دهد اظهار کرد: وقتی خداوند متعال کلمه قلیل را می‌آورد یعنی اینکه در دنیا به آنها مهلت می‌دهد کل دنیا متاع قلیل است و اگر در دنیا هر چقدر هم به آنها مهلت بدهد بی‌فایده است در دنیا ما مهلت چندانی نداریم.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امیرمومنان(ع) پیرامون مهلت دادن به کافران ابراز کرد: در حدیثی از آن حضرت آمده است که می‌فرماید چه بسا احسان پیاپی خداوند متعال گناهکار را گرفتار کند و پرده پوشی خدا او را مغرور سازدو با ستایش مردم فریب خورد و خدا هیچ کس را همانند مهلت دادن مورد آزمایش قرار نداد.

این استاد تفسیر در ادامه با اشاره به سنت استدراج از جانب خداوند متعال خاطرنشان کرد: چه بسا انسان‌هایی که به آنها احسان می‌شود این همان بحث استدراج است یعنی قرار خداوند متعال است که این افراد را به تدریج در دام عذاب خود مبتلا کند از این رو به آنها اتمام حجت شده است و حالا نوبت این است که عذاب شوند.

وی در ادامه با اشاره به آیه 45 سوره مبارکه فاطر در خصوص مهلت دادن خداوند متعال به کافران تاکید کرد: قرآن می‌فرماید اگر خدا مردم را به سزای آنچه انجام داده‌اند مواخذه می‌کرد هیچ جنبنده‌ای را بر پشت زمین باقی نمی‌گذاشت اما تا مدتی معین مهلتشان می‌دهد و چون اجلشان فرا برسد خداوند متعال به کار بندگانش بینا است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه خداوند متعال به گروه کافران به اندازه اجل مشخصی مهلت می‌دهد تصریح کرد: اگر خداوند می‌خواست انسان‌ها را به خاطر هر کاری همان موقع مجازات کند دیگر بر روی کره زمین هیچ کسی نمی‌ماند خداوند به گناهکاران به اندازه اجل مشخصی مهلت می‌دهد وقتی موقع آن فرا رسید خداوند کار خود را به نحو کامل انجام می‌دهد.

وی در پایان گفت: خداوند متعال در ادامه آیات سوره مبارکه قلم یعنی آیات 46 تا 48 می‌فرماید ما به گناهکاران مهلت می‌دهیم کید و نیرنگ ما ناگسستنی است و آنها خودشان خبر ندارند یعنی ما حساب آنها را خواهیم رسید و این وعده قطعی و حتمی خداوند متعال است./873/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات