۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۵۲۶۲۵۰

آسیب ها و فرصت های تبلیغ در اماکن عمومی

حجت الاسلام حسین زاده به آسیب های تبلیغ در اماکن عمومی اشاره کرد و گفت: نوع پوشش، گفتمان و انتقاد پذیر نبودن مبلغان از آسیب های تبلیغ در اماکن عمومی به ویژه در سواحل دریا به شمار می روند.
تبلیغ در اماکن عمومی

حجت الاسلام حسین حسین زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حضور مبلغان در اماکن عمومی همانند سواحل دریاها را بسیار مؤثر دانست و اظهار کرد: با وجود اثرات فراوان برای حضور مبلغان در اماکن عمومی باید توجه داشت که رفتار برخی از گروه های تبلیغی ممکن است موجب آسیب شود گرچه بسیاری از آنها نا خواسته است که اگر این آسیب ها کنار گذاشته شوند تبلیغ در اماکن عمومی از تأثیرات بیشتری برخوردار خواهند بود.

رییس شورای هماهنگی گروه های تبلیغی استان مازندران ادامه داد: مورد توجه قرار گرفتن فعالیت های گروه های تبلیغی در اماکن عمومی و تلاش برای تخریب این گروه ها در شبکه های ماهواره ای نشان دهنده اثر گذاری این گونه فعالیت ها همچنین غافل بودن مبلغان به این گونه تبلیغات است.

وی با تأکید بر این که تبلیغ در اماکن عمومی فقط به صورت گروهی اثر گذار است، گفت: تبلیغ در اماکن عمومی باید گروهی، هدفمند و با حمایت و پشتیبانی نا محسوس سایر ارگان ها صورت گیرد، نه این که یک گروه تبلیغی بدون هماهنگی از شهری وارد سواحل یا شهر دیگری شود که چنین موردی نه تنها اثرات مفید ندارد بلکه موجب مشکلاتی خواهد شد که هیچ فردی نمی تواند آن را جمع کند.

مدیرگروه تبلیغی جهادی حامیان ولایت با اشاره به آسیب های تبلیغ در اماکن عمومی گفت: نوع پوشش، همچنین نوع گفتمان و انتقاد پذیر نبودن مبلغان از آسیب های تبلیغ در اماکن عمومی به ویژه در سواحل دریا به شمار می روند.

وی ادامه داد: مبلغان در فضای عمومی باید از ظرفیت انتقاد پذیری بالایی برخوردار باشند زیرا در کنار سواحل بسیاری از افراد قصد امتحان کردن مبلغ را دارند که اگر از ظرفیت انتقاد پذیری بالایی برخوردار نباشند آسیب های فراوانی به روحانیت می زنند.

حجت الاسلام حسین زاده با تشکر و قدردانی از زحمات و تلاش های مبلغان در سواحل دریا تصریح کرد: مبلغان در اماکن عمومی همچنین در سواحل دریاها باید توجه داشته باشند عکس هایی که از آنها گرفته می شود به گونه ای نباشند که شأن روحانیت را زیر سؤال برند زیرا در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای تمامی خوبی ها کنار گذاشته می شوند و ففط از این گونه عکس ها برای تخریب چهره روحانیت استفاده می کنند گرچه ممکن است خود مبلغ به این مورد توجهی نداشته باشد.

عضو مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: علما و طلاب نسبت به امر تبلیغ از دغدغه کمتری نسبت به مسائل علمی و پژوهشی برخوردار هستند به گونه ای که جایگاه تبلیغ در حوزه علمیه پس از پژوهش و پیشرفت علمی است و متأسفانه از میان شیوه های تبلیغی، تبلیغ گروهی از اهمیت خاصی برخوردار نیست./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات