۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۵۲۶۱۷۸
امام جمعه همدان:

کار ایده آل، کار برای رضا خدا است

آیت الله طه محمدی گفت: آموزش در مراکز به نوعی است که افراد را فقط برای کارهای پشت میزی تربیت می کنیم در صورتی که کارهای فنی نیاز اصلی هر جامعه است.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان  آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان عصر امروز در دیدار با مدیران سازمان فنی حرفه ای استان همدان که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با بیان اینکه سیستم آموزشی ما نیازمند بازبینی است گفت: اگر شاکله کاری ما غلط نبود این همه بیکار نداشتیم.

وی ادامه داد: این که بچه ها همه باید به دانشگاه بروند فرهنگ غلطی است که در جامعه امروز رواج پیدا کرده است و دوره جوانی و نشاط اولیه فرد بعضا در دانشگاه ها گرفته می شود و انرژی لازم برای انجام کارهای بعدی از بین می رود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان لزوم یادگیری کار فنی را مهم توصیف کرد و گفت: آموزش در مراکز به نوعی است که افراد را فقط برای کارهای پشت میزی تربیت میکنیم در صورتی که کارهای فنی نیاز اصلی هر جامعه است.

آیت الله طه محمدی حضور همه افراد متخصص را امری مهم دانست و گفت: باید سعی کنیم از استعداد های بانوان نیز استفاده کنیم و راه ورود آنها را به عرصه های مهم جامعه باز کینم

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان استفاده از تمام ظرفیت های موجود را گامی مهم برای پیشرفت جامعه طلقی کرد و گفت: باید با همراهی کارآفرینان، نیروهای متخصص را شناسایی و جذب کنیم و از آنها استفاده کنیم.

وی ادامه داد: به طور مثال برگزاری جشن منبت در شهر ملایر یک بسیار ارزنده و زیبایی بود که باید از آن تشکر کنیم.

امام جمعه همدان گفت: کشور عراق همسایه و هم کیش ماست چرا ما نباید از این فرصت استفاده کنیم و به طور مثال صنعت خودرویی این کشور که زیر نظر کشور کره است را ما در درست نگیریم؟

وی انجام کار به طوری که رضای خداوند را همراه داشته باشد را کار ایده آل نامید و گفت: مصیبت ما این نیست که کار بلد نیستیم مصیبت آنجاست که منفعت شخصی را به منفعت و ابروی کشور ترجیح میدهیم.

آیت الله طه محمدی مشکل اصلی را مشکلی فرهنگی بیان کرد و گفت: متاسافنه فرهنگ غلطی باب شده است که باید با کار کم، درامد بسیار بالایی داشته باشیم که این درست نیست./۹۷۹/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات