۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۵۲۶۱۰۴
امام جمعه تبریز: 

تقویت مؤسسات قرآنی لازمه مقابله با هجمه فرهنگی دشمن است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم گفت: پیچیده‌ترین تهدید دشمنان علیه نظام اسلامی ایران در عرصه های فرهنگی و دینی خلاصه می شود، هدف دشمن هم استحاله فرهنگی و بیگانگی جوانان با هویت دینی خود است.
حجت الاسلام آل هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت ‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دومین دوره تجلیل از حافظان قرآن کریم مهد قرآن و عترت حضرت فاطمه الزهرا(س) کجوار تبریز اظهار داشت: اگر نوجوانان و جوانان با قرآن مأنوس شده و قرآن در دلشان نفوذ کند، جنگ فرهنگی دشمنان بی تاثیر خواهد بود.

وی با بیان این‌که عمل به دستورات قرآن منشاء اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده است، خاطرنشان کرد: فعالیت مؤسسات مختلف قرآنی با ماهیت غیردولتی و مردم‌نهاد که با کمک خیرین اداره می‌شوند؛ بسیار اثرگذار و در سطوح مختلف فردی و اجتماعی مایه خیر و برکات فراوان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، با بیان این‌که فرهنگ قرآنی به برکت انقلاب اسلامی در حال گسترش است، ادامه داد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، قرآن بیشتر بر سر مزار و در قبرستان ها تلاوت می شد و یا به همراه جهیزیه دختران به خانه بخت فرستاده می شد، اما امروز شاهدیم که عمل به قرآن در اولویت دستگاه‌های متولی فرهنگ جامعه قرار دارد.

وی با اشاره به این‌که پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آموزه های قرآنی محور اصلی فعالیت های فرهنگی و هنری قرار گرفته است، افزود: امروز به برکت همین معنویت و انس با قرآن است که دانشمندان جوان ایران اسلامی در عرصه های مختلف موفقیت های بزرگی کسب می کنند.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود تهاجم فرهنگی دشمنان علیه باورها و اعتقدات جوانان مسلمان ایرانی را جدی دانست و تصریح کرد: پیچیده ترین تهدید دشمنان علیه نظام اسلامی ایران در عرصه های فرهنگی و دینی خلاصه می شود، هدف دشمن هم استحاله فرهنگی و بیگانگی جوانان با هویت دینی خود است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم با تأکید بر این‌که هدف اصلی از جنگ نرم دشمنان تخریب باورهای اعتقادی و ترویج سبک زندگی غربی و ضداسلامی در جامعه است، گفت: جنگ نرم دشمن بر خلاف جنگ نظامی؛ بی سر و صدا آغاز می شود، اما تلفاتی به مراتب گسترده تر از تهاجم نظامی دشمنان دارد.

وی با تأکید بر این‌که باید با تقویت مؤسسات قرآنی مقابل هجمه فرهنگی دشمن ایستادگی کرد، افزود: خوشبختانه با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور، گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه مورد توجه همه نهادها قرار گرفته است، اما این مسأله نباید تنها در حد شعار باقی بماند./935/پ202/ب1

ارسال نظرات