۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۵۲۶۱۰۳
معاون فرهنگی تبلیغات لرستان:

همایش بزرگ عاشوراییان در لرستان برگزار می شود

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان از برگزاری همایش بزرگ عاشورایان در استان خبر داد و گفت: این همایش با حضور مداحان و مسؤولان هیأت های مذهبی برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام غلامی

حجت الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به پیش رو بودن ایام محرم بیان داشت: در این راستا همایش بزرگ عاشوراییان در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه همایش عاشوراییان با حضور مداحان و هیأت های مذهبی برگزار می شود، افزود: هدف از برگزاری این همایش توجیه این افراد و آگاه سازی آنان در برابر جلوگیری از آسیب ها و خرافات در مراسم عزاداری عنوان کرد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه همایش عاشوراییان در مرکز استان و همه شهرستانها برگزار می شود، یادآور شد: در این مراسم همه مداحان و مسؤولان هیأت ها شرکت می کنند.

وی با یادآوری به برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی ویژه مداحان در طول سال و پیش از آغاز فعالیت آنان در ماه محرم و صفر اظهار داشت: امید است مداحان در مقام عمل بتوانند آنچه فرا گرفتند را اجرا کنند.

حجت الاسلام غلامی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش عاشوراییان فرصتی مناسب برای یادآوری مسؤولیت ها و فعالیت مداحان بر پایه علم و بینش سیاسی و اعتقادی آنان است.

وی با اشاره به سطح بندی مداحان عنوان داشت: این قشر با توجه به توانمندی هایی که در عرصه مستند گویی، خطابه، هنر مداحی، اطلاعات عمومی، آشنایی با قرآن و تاریخ اسلام دارند فعالیت می کنند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان یادآور شد: همزمان با آغاز ماه محرم مبلغان بومی و غیر بومی استان به مناطق شهری و روستایی استان اعزام می شوند./9451/ت303/ب1

ارسال نظرات