۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۲۶۰۰۸
مدیر حوزه علمیه مازندران:

کسب رضایت الهی باید مهم ترین هدف طلاب حوزه باشد

مدیر حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که هدف طلاب از ورود به حوزه علمیه و درس خواندن در این مرکز مهم علمی نباید گرفتن مدرک، منصب و جایگاه باشد، گفت: کسب رضایت الهی باید مهم ترین هدف طلاب از ورود به حوزه های علمیه باشد.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) ساری با اشاره به این که علم آموزی در حوزه علمیه از ارزش بالایی برخوردار است، گفت: طلاب باید از این فرصت ارزشمندی که در اختیار آنها قرار داده شده در جهت پیشرفت علمی بهره گیرد.

وی با بیان این که ائمه اطهار(ع) در دوران حضور خود همواره بر تعلیم علوم دینی تأکید داشتند، افزود: در دوران غیبت نیز علما و بزرگان دینی با تحمل بسیاری از سختی ها و مشکلات مسیر علم آموزی را در حوزه های علمیه دنبال کردند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با اشاره به این که علمای دینی با تحمل مشقت های بسیاری در گذشته توانستند مسیر علم آموزی را به خوبی طی کنند، تصریح کرد: تلاش های بی وقفه علما و بزرگان دینی در طول تاریخ موجب پاسداری از میراث گرانبهای ائمه اطهار(ع) شد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که همواره دست های شیطانی برای نابودی دین و تحریف آن در جامعه تلاش های  بسیاری کردند، گفت: اما فقهای دینی حتی با نثار خون خود نگذاشتند دین و میراث ارزشمند ائمه معصومین(ع) در جامعه کمرنگ شود.

استاد حوزه علمیه مازندران، جایگاه امروز دین در جامعه را مرهون از خودگذشتگی علما و بزرگان دینی در تاریخ دانست و تصریح کرد: اگر نقش آفرینی و هدایت های علمای دین نبود امروز اسلام ناب در جامعه جایگاه واقعی خود را دست نمی یافت.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری افزود: تلاش های علمای بزرگ در طول سالیان متمادی در حوزه های علمیه موجب اعتلای دین و پرورش طلاب بسیار مستعد و طراز اولی شد که امروز مایه عزت و افتخار جهان اسلام هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اهتمام بزرگان دینی به کسب علم و ترغیب دیگران به علم آموزی با گفتار و عمل  اثرات مطلوبی در گسترش علوم دینی در جامعه داشته است، تصریح کرد: امروز نیز گفتار و عمل یک طلبه و روحانی می تواند بهترین الگو برای تقویت مبانی دینی در جامعه باشد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تحصیل در حوزه و ورود به این عرصه خطیر به طور حتم سختی ها و مشکلات بسیاری را به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: طلبه موفق کسی است که بتواند با توکل به ذات اقدس الهی همه این مشکلات را پشت سر گذاشته و در مسیر علم آموزی گام بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که تفقه در دین یکی از مهم ترین رسالت های طلاب و روحانیان است، بیان داشت: فردی که وارد عرصه طلبگی می شود باید تفقه در دین را به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه خود در طول دوران طلبگی مورد توجه قرار دهد.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلبه ای که وارد حوزه علمیه می شود با ضمن شناخت و فهم دقیق و صحیح با مسائل دینی در مسیر تحقق آن نیز گام بردارد، ادامه داد: طلاب باید آنچه را که در حوزه می آموزند به جامعه منتقل کنند و این یکی از رسالت های مهم طلاب حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ادامه سخنان خود خلوص نیت را یکی از مهم ترین مسائل مورد توجه طلاب دانست و خاطرنشان کرد: نخستین شرط طلبه ای که وارد حوزه می شود نیت الهی است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب با اخلاص در عمل و همچنین نیت الهی می توانند مسیر علم آموزی در حوزه را به خوبی پشت سر بگذارند و به مدارج عالی دست پیدا کنند، بیان داشت: طلبه ای که وارد حوزه می شود با در همه لحظات زندگی تنها در فکر علم آموزی و تقویت تقوا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که همه امور زندگی ما در زندگی طلبگی باید در مسیر الهی باشد، تصریح کرد: درس خواندن برای خدا موجب رسیدن طلاب به تعالی و سعادت حقیقی خواهد شد و اگر غیر از این باشد طلاب به جایگاه واقعی خود دست نخواهند یافت.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی ها تنها برای گرفتن مدرک وارد حوزه می شوند که این مسأله با اصول محوری حوزه در تضاد است، خاطرنشان کرد: طلاب با ورود به حوزه باید همه وجود خود را برای رضایت الهی و صاحب اصلی حوزه به کار گیرند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که هدف طلاب از ورود به حوزه علمیه و درس خواندن در این مرکز مهم علمی نباید گرفتن مدرک، منصب و جایگاه باشد، تصریح کرد: کسب رضایت الهی باید مهم ترین هدف طلاب از ورود به حوزه های علمیه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که حوزه های علمیه همواره نقش بسیار مهمی در تربیت عالمان دینی داشتند، افزود: در طول تاریخ شاهد رشد و پرورش شخصیت های بزرگی همچون امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در حوزه های علمیه بودیم که این بزرگان امروز مایه فخر جهان اسلام هستند.

وی با تأکید براین که امروز نیز همه تلاش حوزه های علمیه باید پرورش چنین شخصیت های بزرگی باشد، تصریح کرد: پرورش طلاب و روحانیانی در تراز انقلاب اسلامی امروز باید مورد توجه مدارس علمیه قرار گیرد چون نظام اسلامی برای تقویت نیازمند حضور در صحنه روحانیت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که طلاب جدیدالورود حوزه باید بدانند که هیچ چیز در حوزه با ارزش تر از علم آموزی نیست، بیان داشت: همراهی علم و تقوا در حوزه می تواند یک طلبه را به اهداف پیش روی سوق دهد.

مدیر حوزه علمیه مازندران، سیره علمی و عملی علما و بزرگان دینی را بهترین الگو برای طلاب جوان حوزه برشمرد و خاطرنشان کرد: لحظه لحظه زندگی فقهای دینی می تواند درس بزرگی برای طلاب حوزه و یک راهنمای مناسب برای آنها باشد که نباید از آن غافل شد./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات