۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۵۲۴۶۷۹
پیشکسوت ادبیات انقلاب:

خاطره نگاری بهترین روش انتقال آداب و رسوم است

پیشکسوت ادبیات انقلاب، خاطره نگاری را یکی از بهترین روش های انتقال آداب و رسوم مناطق مختلف دانست و بر استفاده از ظرفیت طلاب در موضوع خاطره نگاری تأکید کرد.
سرهنگی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی سرهنگی در اختتامیه دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق که عصر چهارشنبه در سالن مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به ضرورت خاطره نگاری عنوان کرد: خاطره نزدیک ترین روایت به یک حادثه است، بنابراین با جزئیات و دقت بیشتری نوشته می شود و می تواند نقش مهمی در آگاه سازی جامعه نسبت به پدیده های مختلف داشته باشد.

وی افزود: خاطره نگاری از آن جهت که چراغ انتقال تجربیات مختلف را روشن نگه می دارد، موضوعی مهم است و هر نویسنده با لحن و صدا و زاویه دید خود به تبیین و تفسیر وقایع و رویدادها می پردازد.

پیشکسوت ادبیات انقلاب تصریح کرد: خاطرات نوشته شده از سوی طلاب نشان دهنده عمق سختی های آنها در بحث تبلیغ است و با همه سختی و ناملایمات، یک چراغ امید همیشه روشن است و نشان می دهد که یکی با مخاطب سخنان تازه ای دارد.

سرهنگی استعداد طلاب در موضوع خاطره نویسی را بسیار خوب توصیف و خاطرنشان کرد: بررسی خاطرات طلاب و سفرنامه های طلاب نشان داد روی ظهور سه نویسنده جدی در بین طلاب می توان حساب کرد و آنچه مشاهده می شود این است که قلمهای زیبا، دقیق و جزئی نگر آنها سبب شد تا دنیایی را برای ما بیاورند تا ما از دور دست آن دنیا را ببینیم.

وی افزود: اگر چیزی نوشته نشود انگار وجود نداشته است و طلاب با نوشتن این سفرنامه و خاطرات، موضوعاتی را بیان کرده و حیات بخشیدند که شاید هیچ کس نمی توانست از این منظر به آنها بنگرد.

این نویسنده تأکید کرد: در این خاطره ها، آیین، روش، سنت ها و مناسبات فرهنگی مورد اشاره قرار گرفته و یک فرصت ویژه است که طلاب ما را با آنچه دیده، تجربه و کشف کرده است شریک کند.

سرهنگی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه  می توان درباره این جشنواره گفت این است که جریان خاطره نویسی به راه افتاده است و می توان از آنچه در خاطرات و سفرنامه ها آمده است، درس زندگی را آموخت./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات