۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۲
کد خبر: ۵۲۴۶۶۰
حجت الاسلام بطحایی مطرح کرد؛

راه اندازی جریان تبلیغ مهم‌ترین دستاورد جشنواره خاطره و داستان اشراق

دبیر دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق، راه اندازی جریان تبلیغ را مهم‌ترین دستاورد جشنواره خاطره و داستان اشراق دانست.
حجت الاسلام سید احمد بطحایی رییس انجمن داستان طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد بطحایی در اختتامیه دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق که در سالن مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به اهمیت پرداختن به موضوع خاطره و داستان عنوان کرد: تاریخچه شفاهی حوزه علمیه به عنوان یک نهاد محکم و استوار در عرصه تبلیغ دینی، بسیار غنی، پرقدرت و قوی است اما تاریخچه مکتوب حوزه های علمیه به میزان غنای تاریخ شفاهی آن نیست.

وی افزود: دلیل این موضوع این است که فرهنگ حوزه شفاهی است و تدریس، تحصیل، تهذیب و تبلیغ در حوزه به صورت شفاهی انجام می شود.

دبیر دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق تصریح کرد: دفتر تبلیغات و مرکز فرهنگی دفتر تبلیغات به عنوان اصلی ترین نهاد ساماندهی تبلیغ طلاب به این فکر افتادند که برای تقویت فرهنگ مکتوب حوزه، دومین جشنواره خاطره تبلیغ را با جشنواره داستان طلاب تجمیع کنند و به همین سبب از پاییز سال 95 این جشنواره را طرح ریزی و اجرا کردیم که الحمدلله با استقبال خوب طلاب مواجه شد.

وی اضافه کرد: نکته جالبی که این جشنواره دارد، رشد 400 درصدی در حوزه خاطره و سفرنامه است و در بخش خاطره نزدیک به 900 اثر و به صورت کلی بیش از 1600 اثر در قالبهای خاطره، داستان، سفرنانه و رمان به صورت صوتی، تصویری و مکتوب به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

حجت الاسلام بطحایی ادامه داد: با همکاری معاونت فرهنگی جامعه المصطفی و در بخش بین المللی؛ بیش از 200 اثر از 27 کشور به دست ما رسید که اتفاق مبارکی بود.

وی تأکید کرد: باید توجه داشت که اتفاق اصلی این جشنواره تعداد آثار ارسال شده نیست و هرچند ما شاهد پیشرفت خوبی در داستان، سفرنامه و رمان هستیم اما مهم‌ترین موضوع که به دنبال آن بودیم، به وجود آمدن جریان داستان و خاطره نویسی در بین مبلغان بود تا آنها خاطرات جذاب از تبلیغ و سبک زندگی طلبگی را به صورت مکتوب و پایدار و ماندگار دربیاورند.

دبیر دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره پله ابتدایی این جریان است و ان شاالله این روند با همت طلاب تبدیل به سیره، سلوک و تبدیل به فرهنگ ملی و مذهبی ما که از سبک زندگی دینی نشأت گرفته است می شود./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات