۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۵۲۴۱۰۸
معاون توسعه و فناوری رسانه ملی خبر داد؛

پوشش ۹۰ درصدی شبکه های دیجیتال در کشور

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی از پوشش ۹۰درصدی شبکه های دیجیتال در کشور خبر داد و این مسأله را گامی در جهت عدالت رسانه ای دانست.
علیدادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا رضا علیدادی معاون توسعه و فناوری رسانه ملی در مراسم بهره برداری از 106 پروژه فنی، عمرانی و برنامه ریزی صدا و سیمای مرکز قم که امروز در این مرکز برگزار شد با اشاره به اهمیت عدالت رسانه ای در کشور عنوان کرد: مراسم رونمایی از 106 پروژه صدا و سیمای مرکز قم در واقع یک مراسم خدمتگزاری است که زمینه آن از سالها قبل آماده شده و امروز به نتیجه رسیده است.

وی افزود: عدالت رسانه ای به عنوان یک موضوع مهم همواره در برنامه های سازمان صدا و سیما قرار گرفته است و استفاده از این موضوع سبب شده تا اثرات اجتماعی استفاده از صدا و سیما  در سطح کشور به مرحله ظهور برسد.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی تصریح کرد: برنامه های مهمی در سازمان در دستور کار قرار گرفته است تا از ظرفیت تمام کشور استفاده شود و قم نیز به دلیل نزدیکی به مرکز و اهمیت آن در کشور، به یکی از مراکز مهم ما تبدیل شده است.

وی فراهم کردن زیرساخت ها را مهم‌ترین موضوع در بحث عدالت رسانه ای دانست و خاطرنشان کرد: کیفیت تولیدات برای ما بسیار مهم است و همین موضوع سبب شده تا به بحث زیرساخت های تولید توجه ویژه ای داشته باشیم و هم اکنون بیش از 90 درصد کشور زیر پوشش شبکه های دیجیتال قرار دارد که این مسأله موضوعی بسیار مهم در بحث عدالت رسانه ای است.

علیدادی اضافه کرد: با بهره برداری مرکز جدید قم، میزبانی برخی شبکه های رادیویی و تلویزیونی می تواند به قم منتقل شود و این حرکت از چند ماه قبل آغاز شده و در حال پیشرفت است.

وی ادامه داد: پوشش رادیویی استان قم نیز از دیگر موضوعات مهمی است که توجه ویژه ای به آن از سوی سازمان صدا و سیما صورت گرفته و با توجه به این که شهر مقدس قم با تردد فراوان زائران مواجه است، با در نظر گرفتن فرستنده های قوی، تلاش کرده ایم که زائران در طول مسیر نیز از تولیدات فاخر رادیویی قم بهره مند شوند.

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی تأکید کرد: پوشش زنده مراسمات مذهبی در قم از دیگر فعالیت هایی است که طی سالهای اخیر به صورت روزانه انجام می شود که در واقع این موضوع به این معناست که قم بخشی از استودیوی زنده مرکز محسوب می شود.

علیدادی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم این تلاش ها بتواند در تولید آثار با کیفیت مؤثر باشد و بیش از پیش شاهد پیشرفت صدا و سیمای مرکز قم باشیم./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات