۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۵۲۴۰۴۳
رییس هیأت های مذهبی خبر داد؛

فعالیت ۹۱ هزار و ۲۰۰ هیأت مذهبی در سراسر کشور

رییس هیأت‌های مذهبی کشور با اشاره به اینکه ۹۱ هزار و ۲۰۰ هیأت مذهبی در کشور فعالیت دارد، گفت: از این تعداد دو هزار و ۳۲۰ هیأت در استان لرستان وجود دارد.
رییس هیأت های مذهبی کشور.لرستان

حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند، رییس هیأت های مذهبی کشور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به فعالیت هیأت های مذهبی در سراسر کشور بیان داشت: 91 هزار و 200 هیأت مذهبی در کشور فعال است.

رییس هیأت های مذهبی کشور در ادامه عنوان داشت: در این هیأت های مذهبی همواره 85 هزار مداح در کشور فعالیت دارند.

وی با اشاره به فعالیت دو هزار و 320 هیأت مذهبی در استان لرستان خاطرنشان کرد: در این هیأت ها نیز 550 مداح فعالیت می کنند.

حجت الاسلام دریکوند با اشاره به فعالیت پر نقش هیأت های مذهبی در دهه نخست محرم بیان داشت: فعالیت هیأت ها با محوریت قرآن، مسجد و حضور روحانیان صورت می گیرد.

وی در ادامه یادآور شد: تا پایان ماه صفرو دیگر ایام سال هیأت های مذهبی همواره برنامه های عزاداری را برگزار می کنند.

رییس هیأت های مذهبی کشور با تأکید بر ضرورت حفظ شعور حسینی در کنار عزاداری های حسینی خاطرنشان شد: در این راستا روحانیان و مبلغان به همه هیأت ها اعزام می شوند.

وی اظهار داشت: در جهت حفظ شعور حسینی در مراسم عزاداری حسینی پیش از آغار ماه محرم کلاسهای آموزشی ویژه مداحان و مسؤولان هیأتهای مذهبی برگزار می شود.

حجت الاسلام دریکوند هدف از برگزاری کلاسهای آموزشی را ارتقای اخلاق و تقویت فرهنگ عزاداری و جلوگیری از رواج خرافات در برگزاری مراسم عزاداری عنوان کرد./9459/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات