۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۸
کد خبر: ۵۲۳۸۰۵
معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب:

غدیر تنها منحصر به جریان شیعه نیست

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه زنده کردن غدیر و نکوداشت روز غدیر یک مسأله شخصی و فرقه ای نیست، گفت: در غدیر هدایت، مدیریت و سرپرستی اسلام پس از پیامبر اکرم(ص) مشخص شد و این همان محتوای غدیر است.
حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب، عصر شنبه در جشن محبان علوی که با حضور طلاب و روحانیان این استان به میزبانی مهدیه شهرکرد برگزار شد، با بیان اینکه زنده کردن غدیر و نکوداشت این روز یک مسأله شخصی و فرقه ای نیست، افزود: غدیر متعلق به همه انسان ها و بشریت است همانگونه که وجود پیامبر اکرم(ص) برای همه بشریت است.

وی غدیر را تضمین کننده رسالت پیامبر اکرم(ص) بیان کرد و ادامه داد: غدیر در واقع تنها منحصر به جریان شیعه هم نیست؛ اگر بعد از رحلت پیامبر(ص) صاحب غدیر را حبس نمی کردند و می گذاشتند آن مسیری که پیغمبر ختمی مرتبت برای هدایت جامعه ترسیم کرده بود، انجام شود، به یقین سرنوشت امروز مسلمانان این نبود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به اینکه همه ظلم ها، بی عدالتی ها و تجاوزها به خاطر آن است که محتوای غدیر محقق نشد، اظهار کرد: هیچ پیامبری مبعوث نشد مگر آنکه محتوای غدیر را درک کرد؛ فضیلتهای روز غدیر قابل شمارش نیست.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب با تأکید بر اینکه اگر غدیر نبود، اسلام هم وجود نداشت، ابراز کرد: در روز غدیر معرفی شخص حضرت علی(ع) مطرح نبود؛ در غدیر هدایت، مدیریت و سرپرستی اسلام پس از پیامبر اکرم(ص) مشخص شد و این همان محتوای غدیر است.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال آن بود که پس از رحلت پیامبر(ص)، قرآن و اسلام را نیز با او دفن کند، تصریح کرد: در تاریخ اسلام آنقدر که برای ولایت و امامت خون ریخته شده برای اصل اسلام خون ریخته نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی، عاشورا را نتیجه توجه نکردن به غدیر دانست و اظهار کرد: اگر غدیر شکل می گرفت، سرنوشت جامعه مسلمانات به طور کلی تغییر می کرد و این چنین گرفتار قتل و غارت نمی شد.

وی با اشاره به اینکه جنایتهای امروز میانمار به خاطر آن است که مسیر غدیر در راه خودش قرار نگرفت و افزود: عزت امروز انقلاب اسلامی در همه عرصه ها مدیون فرهنگ غدیر است؛ چون در متن حوادث قرار داریم، عظمت بسیاری از مسائل را به خوبی درک نمی کنیم، نقش انقلاب اسلامی درجهان اسلام نقشی کاربردی است.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه در قضیه سوریه همه کشورها دست به دست هم دادند تا حکومت سوریه را تغییر دهند اما نتوانستند چراکه ایران نخواست و این به برکت فرهنگ غدیر است، گفت: رهبر معظم انقلاب امروز در امتداد غدیر قرار دارد؛ به یقین قدرت، شجاعت و مدیریت ولی فقیه است که کارگشای مشکلات امروز ایران اسلامی است./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات