۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۵۲۳۷۲۰
حجت الاسلام علوی تهرانی:

هویت شیعه به پذیرش ولایت است

حجت الاسلام علوی تهرانی گفت: غدیر اعلام حمایت از دین و امامت است بنابراین باید همه امکانات کشور برای بزرگداشت غدیر بسیج شود.
علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدباقر علوی تهرانی استاد حوزه علمیه امروز در جشن غدیر که در مسجد امیر برگزار شد، گفت: برخی بزرگداشت‌ها ملی اما برخی جنبه دینی و ریشه در اعتقادات دارد.

وی با بیان این که عید غدیر خم ایام سرور ائمه معصومین(ع) است، عنوان کرد: در حوزه‌ مناسبت‌های دینی ما شیعیان 4 مناسبت اعتقادی داریم که شامل ایام فاطمیه، عزای سیدالشهدا(ع) محرم، عید غدیر و ولادت امام زمان(عج) است.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: هویت شیعه به امامت است که آغاز رسمی آن در غدیر شکل گرفته و تداوم آن در جشن میلاد امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام علوی تهرانی افزود: غدیر اعلام حمایت از دین و امامت است بنابراین باید همه امکانات کشور برای بزرگداشت غدیر بسیج شود، بیشترین مخالفت و شبهه‌افکنی دشمن درباره غدیر برای برای عدم معرفت نسبت به امامت و ولایت است.

وی ادامه داد: عید غدیر در کنار شادی و جشن باید به کسب معرفت درباره ولایت امیرمومنان امام علی(ع) پرداخت، شخصیت و جایگاه امیرمومنان امام علی(ع) همسنگ ندارد.

 این استاد دانشگاه گفت: پیامبر(ص) در روایتی خطاب به سلمان فارسی فرمودند اگر همه مردم در یک مسیر و امیرمومنان امام علی(ع) به مسیری دیگر رفت تو با علی باش تا هلاک نشوی چراکه مادامی که با علی باشی در مسیر هدایت هستی.

حجت الاسلام علوی تهرانی بیان داشت: نماز، روزه، زکات و حج از واجبات دین هستند و بدون پذیرش ولایت امیرمومنان امام علی(ع) پذیرفته نخواهد شد.

وی افزود: اطاعت امام واجب است چراکه ایشان صراطی برای شناخت درست خداوند است هر کس به امیرمومنان امام علی(ع) اقتدا کند از صراط عبور خواهد کرد.

این استاد حوزه علمیه در پایان گفت: اگر انبیا و پیامبران الهی به چنین جایگاهی رسیدند به علت پذیرش ولایت و سرپرستی امیرمومنان امام علی(ع) بوده است چراکه ولایت ایشان پیامبر ساز است./۸۰۷/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات