۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۰
کد خبر: ۵۲۲۴۰۰
مدیرعامل فدراسیون صنایع غذایی کشور:

ربا واحدهای تولیدی کشور را به خطر ورشکستگی رسانده است

مدیرعامل فدراسیون صنایع غذایی کشور با بیان این که متأسفانه ربا از بانک ها آغاز شد و الان به دارایی و بیمه های اجتماعی نیز سوق پیدا کرده است، گفت: ربا تمام واحدهای تولیدی را در خطر ورشکستگی رسانده که باید با آن مقابله شود.
نقاشی ربا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسعود نقاشی مدیرعامل و دبیر اجرایی فدراسیون صنایع غذایی کشور عصر امروز در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: فدراسیون صنایع غذایی کشاورزی ایران بعد از یک دوره طولانی موفق شد که مجوزهای لازم را از جهادکشاورزی اخذ کند و به ثبت برسد.

وی افزود: هدف از ایجاد این فدراسیون برسیدن دست واسطه ها توسط کشاورز است، این تشکل به این دلیل به وجود آمد که بتوانیم رابطه ها را ایجاد کنیم و کشاورز بتواند به صورت مستقیم به کارخانه ها جنس بدهد، هدف ما زنجیره صنایع غذایی از مزرعه تا سفره خانوار است.

نقاشی با بیان این که در این مجموعه دست اندرکاران صنایع غذایی کشاورزی از ماشین سازان تا تولیدکنندکان و کشاورزان حضور دارند، سال در بحث صنایع غذایی مسأله حرام و حلال بودن بسیار مهم بوده و یکی از دستورات کار و اهداف این فدراسیون رعایت شئون اسلامی محصولات غذایی است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در کشورهای خارج هم توانسته ایم صنایع غذایی حلال را معرفی کنیم و حضور خوبی داشتیم، متأسفانه در برخی از قسمت ها به تولید نامهربانی های بسیاری شده است، بنده به عنوان نماینده حداقل 200 واحد تولید کننده از حضرتعالی کمال تشکر را دارم که در بحث مقابله با ربای بانکی قدم برداشتید و خوشبختانه درصد ربا از 37 درصد به 15 درصد تقلیل پیدا کرده و قانون شده که در سال 97 به 10 درصد برسد که جای امیدواری دارد.

مدیرعامل فدراسیون صنایع غذایی کشور با بیان این که متأسفانه ربا از بانک ها آغاز شد و الان به دارایی و بیمه های اجتماعی نیز سوق پیدا کرده است، ابراز داشت: هر واحد تولیدی بنا به مشکلات اقتصادی که دارد اگر چنانچه قادر به پرداخت وجه نباشد همان ربا را با عنوان با عنوان جریمه به آن تعلق می گیرد.

وی عنوان کرد: در زمینه صنایع غذایی بسیاری از ماشین آلات از خارج وارد می شد و ایرانی ها نمی توانستند ماشین ها را بسازند اما در حال حاضر بسیاری از ماشین آلات توسط مهندسان و کارگران ایرانی ساخته می شود.

نقاشی خاطرنشان کرد: مورد دیگری به مسؤولان گزارش و در خواست کردیم که شهر صنایع تبدیلی در منطقه جیرفت است، جیرفت پایگاه کشاورزی در کشور است که نعمت های الهی در آن به صورت وفور وجود دارد که متأسفانه در آن صنایع تبدیلی نیست.

وی اضافه کرد: بخش خصوصی می تواند بازوی خوبی برای دولت باشد به شرطی که دولتی ها بخواهند چنین کاری را انجام دهند؛ ربا تمام واحدهای تولیدی را در خطر ورشکستگی رسانده که باید با آن مقابله شود، فدراسیون صنایع غذایی با 200 کارخانه به ثبت رسیده که پرجمعیت ترین فدراسیون و تشکلات کشور خواهد بود.

مدیرعامل فدراسیون صنایع غذایی کشور با بیان این که تشکل های داخل کشور به عنوان اتحادیه هستند، گفت: فدراسیون فراتر از کشور می تواند فعالیت داشته باشد و می تواند در کشورهای خارجی فعالیت کند و عضو بپذیرد، در زمینه کشاورزی عده مشکل بحث عدم دانش و تکنولوژی است، باید بتوانیم آموزش ها و مسائل علمی را وارد کشور کنیم.

وی افزود: در اساسنامه 16 هدف در نظر گرفته شده است که در تمامی این اهداف حمایت از حقوق تولید کننده و کشاورز مدنظر قرار گرفته است، رهبرانقلاب فرمودند که برای اشتغال و تولید اگر لازم شود باید قوانین و بخشنامه ها تغییر پیدا کند، با همین پیام رهبری و بخشنامه معاون اول رییس جمهور کلیه ادارات دولتی موظف شدند با تشکلات بخش خصوصی مرتبط با صنف آن ها تماس و ارائه نظر داشته باشند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات