۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
کد خبر: ۵۲۱۵۷۷
مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی:

دروس خارج در تبریز راه‌اندازی می‌شود

حجت الاسلام مطهری اصل با ابراز تأسف از عدم برگزاری درس خارج در تبریز، گفت: به زودی دروس خارج علمای برجسته استان و حوزه علمیه قم در تبریز برپا خواهد شد.
حجت الاسلام احمد مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی

حجت الاسلام احمد مطهری اصل، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تأکید بر احیای جایگاه حوزه علمیه آذربایجان و تبریز اظهار داشت: سیاست کلی شورای عالی حوزه های علمیه کشور بر محوریت تقویت حوزه های علمیه استانی و تاریخی کشور است.

وی با تأکید بر این‌که نیازمند حرکت به سمت تخصصی شدن دروس حوزوی در سطوح عالی حوزه هستیم، گفت: به دنبال راه اندازی 10 رشته تخصصی حوزوی در تبریز و دیگر شهرهای استان هستیم، به واسطه این امر هجرت طلاب به قم و دیگر مدارس علمیه کشور کاهش خواهد یافت.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که برپایی کرسی درس خارج در استان حتما راه اندازی خواهد شد، افزود: در استان فضلایی هستند که می توان به کمک آنها می توان چنین اقدامی را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام داد، اما باید به تدریج حرکت کرد و دروس خارج در موضوعات مختلف برپا شود.

حجت الاسلام مطهری اصل ادامه داد: از حجت الاسلام والمسلمین رضایی که یکی از اساتید باسابقه و برجسته استان محسوب می شود، درخواست کردیم که درس خارج را در تبریز شروع کند که گفتند؛ به دلیل عمل جراحی چشم فعلا قادر به مطالعه نیستند، البته قول دادند در آینده حتما نسبت به این امر اهتمام داشته باشند.

وی یادآور شد: شاگردان این عالم وارسته که امروز در قم هر یک دارای درس خارج هستند؛ در پیام‌های مختلفی اذعان داشته‌اند که حجت الاسلام والمسلمین رضایی به دلیل تسلط بالایی که بر مباحث مختلف فقهی و اصولی داشته اند، نیازی به مطالعه بیشتر در کرسی درس خارچ ندارند.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان این‌که از علمای برجسته و آذربایجانی حوزه علمیه قم نیز برای برپایی درس خارج دعوت خواهد شد، گفت: تأکید ریاست عالی حوزه علمیه استان و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بازیابی و احیای جایگاه حقیقی حوزه علمیه آذربایجان و تبریز است که در این راستا اقدامات مهمی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به برپایی دروس متعدد اخلاق در مدارس علمیه استان نیز گفت: دنبال اساتید اخلاق خاص نیستیم، چراکه خوشبختانه همه اساتید استان، مهذب و متقی هستند و اعتقاد داریم اگر احادیثی و روایاتی که مطرح می شود، عمل شوند، اخلاق عام و خاص در حوزه نمود و بروز خواهد داشت./935/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات