۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
کد خبر: ۵۱۹۷۳۳
آیت الله نوری همدانی در دیدار با جمعی از علمای غیرایرانی؛

مبارزه با صهیونیسم برعهده علمای جهان اسلام است/ نماز جمعه مایه عزت، قدرت و عظمت اسلام

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه مبارزه با صهیونیسم بر عهده علما و ائمه جمعه جهان اسلام است، نسبت به حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی در برخی کشورهای اسلامی واکنش نشان داد.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار با جمعی از علمای غیرایرانی که به دعوت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به ایران سفر کرده اند، امامت جمعه را جایگاهی مهم و حساس ارزیابی کرد و اظهار داشت: نماز جمعه یک عبادت اجتماعی بزرگ است.

وی افزود: در مورد نماز جمعه روایات زیادی داریم که تأکید می کند امام جمعه باید در دو خطبه سیاست های جهانی را برای مردم تشریح، مسائل مرتبط با دنیای اسلام را تبیین و جریان های موافق و مخالف اسلام را برای مردم روشن کند، نسبت به گذشته تذکر و نسبت به آینده اسلام هشدار بدهد.

حضرت آیت الله نوری همدانی نماز جمعه را مایه عزت، قدرت و عظمت اسلام برشمرد و خاطرنشان کرد: در رأس این نهاد امام جمعه قرار دارد که خود باید عالم و آگاه کامل به دین باشد تا جایی که از برخی روایات این گونه برمی آید که امام جمعه باید مجتهد باشد و اگر نیست از مجتهد جامع الشرایط اجازه ایراد نماز جمعه را دریافت کند.

وی افزایش سطح معلومات را برای امام جمعه ضروری خواند و تأکید کرد: این عبادت بزرگ مسأله ای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و بین المللی است، بنابراین نیاز است که امام جمعه همواره با بهترین معلومات پشت تریبون قرار بگیرد.

استاد برجسته درس خارج در بخش دیگری از سخنان خود به بیان تاریخچه ای از شکل گیری حکومت اسلامی و انقلاب اسلامی در ایران پرداخت و یادآور شد: طبق روایات اسلامی دین و علما مایه پیشرفت جامعه اسلامی هستند، همچنان که در دورانی که اروپا غرق در جهالت و سرمستی بود و از کتاب و علم سردرنمی آورد، علمای دین مشغول تدریس و تحصیل و مباحثه بودند.

وی ادامه داد: دشمن فهمید که راه جلوگیری از پیشرفت اسلام همین است که ندای جدایی دین از سیاست را سر بدهد و حکومت اسلامی را زیر سؤال ببرد و تا حدی هم موفق بود، چرا که امروز شاهد عقب ماندگی بسیاری از جوامع اسلامی هستیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی بصیرت و آگاهی، حکومت دینی، وحدت و اتحاد، جهاد در راه خدا و دوری از دوستی با کفار را اصول کسب عزت دانست و خاطرنشان کرد: کسب علم و آگاهی بارها در قرآن تأکید شده است، حکومت نیز مرکز تصمیم گیری در جامعه است و از طرفی تفرقه و جدایی مردم از یکدیگر زمینه را برای تسلط بیگانگان فراهم می کند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به حضور سران رژیم صهیونیستی در برخی کشورهای اسلامی، عنوان داشت: وظیفه علمای اسلام است که در کشورشان به مقابله رژیم صهیونیستی بپردازند و شما باید ندای گویای اسلام در آن سرزمین باشید و نگذارید افرادی همچون نتانیاهو برای غارت و چپاول وارد هند بشوند؛ شما با اتکای به خدا و اهل بیت(ع) مسیر مبارکی را که در آن قرار گرفته اید با قدرت ادامه دهید./1330/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات