۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۵۱۹۵۱۶
مسؤول مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان خبر داد؛

اجرای طرح گسترده مشاوره طلاب جدید الورود حوزه علمیه خراسان

مسؤول مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان با اشاره به مشارکت بالغ بر دوازده استاد در ماه گذشته در طرح گسترده مشاوره طلاب جدید الورود، گفت: تا کنون مدارس علمیه خراسان جنوبی به صورت کامل تحت مشاوره قرار گرفته اند.
مشاوره

حجت الاسلام حسین اسماعیل نژاد، مسؤول مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد یکی از فعالیت های صورت گرفته ویژه اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان به شهرستان های این استان را برگزاری کارگاه هویت طلبگی دانست و گفت: هدف از برگزاری این کارگاه به صورت مستمر تبیین معیارهای طلبگی است.

وی با بیان این که بی شک تبیین معیارها می تواند نقش بسزایی در راستای روند تحصیلی طلبه و مهارت های پژوهشی او داشته باشد، تصریح کرد: اساتید اعزامی حوزه علمیه خراسان باید در همه زمینه ها بتوانند توانمندی داشته باشند که بدین جهت به زودی در اجلاسیه سراسری اساتید اعزامی نیز به صورت تخصصی به ارائه مباحثی در خصوص مهارت های تبلیغ پرداخته می شود.

حجت الاسلام اسماعیل نژاد با بیان این که مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان هم اکنون با تمهیدات اندیشیده شده آماده خدمت رسانی به طلاب و خانواده آنان است، ابراز کرد: این خدمات به طور کلی در زمینه مشاوره تحصیلی، خانواده، آمادگی پیش از ازدواج، همسر داری، حقوقی، روانپزشکی و روان درمانی و مددکاری اجتماعی ارائه می شود.

مسؤول مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان با بیان این که البته این جلسات مشاوره در زمینه های فوق الذکر برای بالغ بر 4 هزار طلبه جدید الورود برگزار شده، از مشارکت و استقبال خوب آنان در امور مشاوره ای تقدیر و اظهار کرد: به سبب این نتیجه درخشان، بازخورد های موجودِ در دسترس، برای مراحل بعدی در اختیار مدارس علمیه قرار می گیرد.

وی با اشاره به مشارکت بالغ بر دوازده استاد در ماه گذشته در طرح گسترده مشاوره طلاب جدید الورود بیان کرد: تا کنون مدارس علمیه خراسان جنوبی به صورت کامل تحت مشاوره قرار گرفته و مدارس باقیمانده استان خراسان رضوی و شمالی نیز به زودی تحت این طرح گسترده و همه جانبه مشاوره حوزه علمیه خراسان قرار می گیرند.

حجت الاسلام اسماعیل نژاد با بیان این که تلاش های فراوانی با هدف ارتقای کیفی و کمی فعالیت های معاونت فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان صورت گرفته که این طرح مشاوره از جمله آن هاست، ابراز امیدواری کرد که این اقدامات ثمر بخش باشد./864/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات