۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۱۹۰۴۶
آیت الله سیدان:

زیارت ائمه اطهار تلاش برای فراگیری مکتب ایشان است

آیت الله سیدان گفت: انسان باید در تمام شؤون زندگی مکتب اهل بیت(ع) را الگوی کار خود قرار دهد چرا که می داند منشأ آنچه معصومان(ع) می گویند، علم بی انتهای خداوند متعال است.
دیدار جمعی از طلاب با آیت الله سیدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید جعفر سیدان در دیدار طلاب مدرسه علمیه الغدیر تهران با اشاره به فرارسیدن ایام زیارتی امام هشتم(ع)، به تبیین مفهوم دقیق زیارت پرداخت و اظهار کرد: زیارت تجدید عهدی میان زائر و مزور است و اگر این زیارت در ارتباط با معصومان(ع) باشد، بدیهی است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان گفت: اگر ما به این مسأله ایمان داریم که پیامبر(ص) از جانب خداوند به پیامبری مبعوث شده و ائمه اطهار(ع) از جانب خداوند به عنوان اوصیای آن حضرت برگزیده شده اند، می دانیم که آن ها انوار هدایت گری هستند که تجدید عهد ما با آن ها به معنای کوشش هرچه بیشتر در راستای فراگیری مکتب آن هاست.

وی افزود: انسان باید در تمام شؤون زندگی خود اعم از مسائل اعتقادی، اخلاقی، عملی، اجتماعی، فردی، عبادی و اقتصادی، مکتب این بزرگواران را الگوی کار خود قرار دهد چرا که می داند منشأ آنچه معصومان(ع) می گویند، علم بی انتهای خداوند متعال است.

آیت الله سیدان با اشاره به لزوم تلاش همیشگی انسان برای فراگیری معارف الهی، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می فرمایند «دوست ندارم جوانی از محبین مان را ببینم که صبح کرده باشد مگر این که به آگاهی دست یافته باشد و یا این که در حال تلاش برای یادگیری باشد؛ در غیر این صورت آن جوان کوتاهی کرده و عمر خود را ضایع کرده است.» یعنی اگر انسان در طول عمر خود برای یادگیری اعتقادات و اخلاق و رفتار درست تلاش نکند، عمر خود را ضایع کرده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان تأکید کرد: یکی از وسیله های مهم برای رشد انسان، استفاده از عمر است. هر لحظه ای که انسان از نعمت عافیت برخوردار است، محصول میلیون ها کاری است که اجزای بدن او انجام می دهند و آرامش زندگی او مرهون بسیاری از اتفاقات است که همگی باید به درستی مشغول کار خود باشند. پس هر ثانیه از وقت بستگی به کار فراوان دارد و اگر این عمر عزیز تلف شود، خیلی زیان کرده است.

وی در ادامه با بیان این که طلاب حوزه های علمیه باید هدف خود را بهره مندی از منبع هدایت، یعنی قرآن و معارف اهل بیت(ع) قرار دهند، اظهار کرد: شما طلاب باید خدا را شکر کنید که به چنین کار مبارکی اشتغال پیدا کرده اید که به فرموده امام صادق(ع) هرکس چنین اشتغالی نداشته باشد، عمر خود را ضایع کرده است.

آیت الله سیدان در پایان با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) که فرمودند «اگر سخنان ما را فرابگیرید، در برابر تمام مکاتب باطل پیروز خواهید بود»، یادآور شد: اگر محصول عمر و زندگی ما شناخت صحیح از معارف دینی شود، رستگار خواهیم شد چرا که امام صادق(ع) فرمودند «هرکس به خاطر خدا علم صحیح را فراگیرد، به آن عمل کند و آن را نشر دهد، از او در ملکوت اعلی به عظمت یاد می شود.»/820/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات