۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۵۱۸۸۱۰
آیت الله طبرسی:

منبر و خطابه بهترین رسانه برای تبلیغ دین و انقلاب است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که امروز نیز باید از این ظرفیت عظیم تبلیغی در جهت تقویت اسلام و انقلاب بهره گرفت، گفت: روحانیت به عنوان پیشگامان دفاع از دین و ارزش های ناب اسلامی رسالت سنگینی در حفظ و حراست از این دستاوردهای عظیم دینی بر عهده دارد.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران چهارشنبه شب در جمع جمعی از روحانیان شاخص مرکز استان در روستای سوچلما با اشاره به نقش علما و روحانیان در هدایت افکار عمومی جامعه گفت: علمای دین نقش بسیار مهمی در هدایت جامعه به سوی خیر و سعادت بر عهده دارند.

وی با بیان این که علما همواره از انحراف ها جلوگیری کرده و مانع از گسترش ظلم و استبداد در جامعه اسلامی شده اند، افزود: روشنگری و آگاهی بخشی روحانیت در تاریخ همواره مسیر را برای رشد و تعالی جامعه اسلامی فراهم کرده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که جامعه بدون حضور و راهنمایی روحانیت از قرار گرفتن در مسیر رشد و تعالی باز خواهد ماند، تصریح کرد: علمای دین حافظان حقیقی دین و ارزش های اسلامی درجامعه هستند.

آیت الله طبرسی با بیان این که علما برای حفظ و بقای دین زحمات و تلاش های بسیاری کشیده و مشکلات و سختی های زیادی را متحمل شده اند، خاطرنشان کرد: علما همواره پرچم داران حقیقی دفاع از دین و حقایق ناب اسلامی در جامعه بوده اند.

امام جمعه ساری با اشاره به این که روحانیت علیرغم تلاش ها و زحمات گسترده ای که برای بقای دین متحمل شده اند همواره در معرض شدید ترین تهمت ها قرار داشته اند، افزود: اما روحانیت بدون توجه به این سخنان پوچ و انحرافی تنها در مسیر وظایف و رسالت اصلی خود گام برداشتند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که همواره دین و انقلاب اسلامی در معرض هجمه ها و توطئه های سنگین دشمنان و بدخواهان قرار داشته است، خاطرنشان کرد: امروز نیز دشمنی ها علیه دین و انقلاب با شدت بیشتری وجود دارد و از سوی دشمنان دنبال می شود.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که اقدامات منفعلانه متولیان دینی و فرهنگی در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان خطرناک و عواقب سنگینی برای کشور و جامعه دینی در پی خواهد داشت، بیان داشت: امروز برای حراست از دستاوردهای دینی و انقلابی جامعه نیازمند بسیج عمومی هستیم.

امام جمعه ساری با بیان این که به تنهایی نمی توان در برابر موج عظیمی از هجمه ها و توطئه های خطرناک دشمن ایستادگی کرد و پیروز شد، خاطرنشان کرد: برای موفقیت در این جنگ نابرابر نیازمند بسیج عمومی با رهبری علما و روحانیت هستیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که متأسفانه برخی مواقع شاهد برخی ناهماهنگی ها در سطح دستگاه های دینی و فرهنگی کشور هستیم، تصریح کرد: برای پیروزی در برابر جبهه کفر و استکبار باید وحدت رویه داشته باشیم تا بتوانیم اثرگذار باشیم، چون در غیر این صورت موفقیت حاصل نخواهد شد.

آیت الله طبرسی با بیان این که امروز آرمان های اصیل انقلاب در معرض تیرهای دشمن قرار دارد، افزود: دشمن می داند برای ضربه زدن به انقلاب باید آرمان ها و ارزش های آن را تضعیف کند و به همین دلیل همه توان و سرمایه خود را در این جهت سوق داده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که همه بخش های کشور باید رویکرد و نگاه انقلابی و جهادی داشته باشند، خاطرنشان کرد: کشور برای گذر از بحران ها و مشکلات موجود نیازمند تفکر انقلابی و مدیریت جهادی دارد.

امام جمعه ساری با بیان این که مدیران در کنار تخصص باید تعهد، انقلابی بودن و جهادی عمل کردن را نیز در برنامه خود داشته باشند، تصریح کرد: در بسیاری از مواقع انقلابی فکر کردن و جهادی عمل کردن نیاز کشور است که باید مورد توجه مدیریت ها قرار گیرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که علما و روحانیان همواره مشاوران دلسوزی برای دولت ها بوده اند، خاطرنشان کرد: علما و بزرگان دینی همواره تلاش کردند تا دولت ها را در رسیدن به اهداف و برنامه های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یاری دهند.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که روحانیت علیرغم اثرگذاری و نقش آفرینی روحانیت در انقلاب، هیچ گاه به دنبال سهم خواهی از نظام نبوده است، تصریح کرد: روحانیت پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در عرصه ها و صحنه های مختلف تلاش کرده حامی و پشتیبان اصلی انقلاب و نظام باشد و نظام را از آسیب ها و توطئه های دشمنان مصون نگاه دارد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که دشمن از ساختار دینی ایران اسلامی به شدت عصبانی و هراس دارد و همه توان خود را نیز در جهت کمرنگ کردن دین در جامعه به کار گرفته است، خاطرنشان کرد: روحانیت باید در منابر و خطابه های خود در جهت تقویت دین و ارزش های اصیل انقلاب گام بردارند.

امام جمعه ساری، منبر و خطابه را رسانه ای ارزشمند و اثرگذار در تاریخ اسلام معرفی کرد و با بیان این که هیچ رسانه ای اثرگذاری منبر و خطابه را ندارد، تصریح کرد: پیروزی نهضت عظیم اسلامی و سرنگونی رژیم دوهزار و 500 ساله پادشاهی با بهره گیری منبر وخطابه روحانیت محقق شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که امروز نیز باید از این ظرفیت عظیم تبلیغی در جهت تقویت اسلام و انقلاب بهره گرفت، خاطرنشان کرد: روحانیت به عنوان پیشگامان دفاع از دین و ارزش های ناب اسلامی رسالت سنگینی در حفظ و حراست از این دستاوردهای عظیم دینی بر عهده دارد./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات