۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۵۱۸۷۲۳
پیش از آزادسازی تلعفر:

دیدار نماینده آیت الله سیستانی با گردان العباس

نماینده آیت الله سیستانی در آستانه عملیات آزادسازی تلعفر با فرماندهان گردان العباس (ع) دیدار و بر نجات افراد بی گناه از دست تروریست ها تاکید کرد.
دیدار متولی شرعی آستان مقدس عباسی با لشگر العباس

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد الصافی نماینده آیت الله سیستانی و متولی شرعی آستان مقدس عباسی روز گذشته در دیدار با فرماندهان لشگر العباس (ع) به این فرماندهان توصیه هایی کرد که بخشی از این توصیه ها به شرح ذیل است:

امکانات و توانمندی های دشمن را باوجود شکستها و ضعف او سبک نشمارید. تا زمانی که دشمن سلاح را بر زمین نگذارد نمی توان او را ناتوان و خوار شمرد و چه بسا این تفکر منجر به تحمیل خسارتهای سنگین به نیروهای خودی شود. انسان شجاع، انسانی است که نه غافل می شود و نه دشمن را خوار می شمارد بلکه با دشمن شکست خورده با هوشیاری و آمادگی برخورد کرده و همه تلاش خود را برای پیروزی در نبرد به کار می بندد.

آموزش و تجهیزات گردان العباس (ع) باوجود برخی کاستی ها در حد بالایی است و سطح آموزش های این نیروها به انسان امید و روحیه می دهد و لازم است آموزش ها و تمرین های نظامی همچنان ادامه داشته باشند.

تعهد عملی به تعلیمات و آموزه های اهل بیت (ع)

ما افرادی با هویت هستیم و انسان با هویت هیچگاه از هویت خود عقب نشینی نمی کند. این معیارهای اخلاقی از چند نقطه نظر مهم به شمار می روند:

۱. این نبرد نبردی تاریخی است که همه اتفاقات آن بدون شک ثبت خواهند شد. از مهمترین بخش هایی که در این خصوص به رشته تحریر در خواهد آمد، ابعاد اخلاقی و محافظت از جان افراد غیر نظامی است. دشمن ما در این نبرد به ابزارهای غیر انسانی و بدور از روحیه شجاعت و اخلاق محوری پناه برده و از افراد غیر نظامی سپر انسانی می سازد تا شکست خود را به تاخیر بیندازد. در این نبرد رزمنده شجاع کسی است که مانع از رسیدن ظلم به افراد غیر نظامی می شود. حفاظت از جان افراد غیر نظامی که دشمن به شکل های مختلف مانع از خروج آنان از مناطق عملیاتی شده و از آنان سپر انسانی ساخته است بسیار اهمیت دارد.

۲. نجات جان افراد بی گناه از به هلاکت رساندن تروریستها مهمتر است و لشگر به این اصل متعهد و پایبند است اما ما این موضوع را جهت تاکید و یادآوری مطرح می کنیم.

به تمامی قسمتهای آستان مقدس عباسی (ع) دستور داده می شود تا به اندازه توان و سنخیت قسمت ها در این نبرد سرنوشت ساز با گردان العباس (ع) همکاری داشته باشند.

لازم است لشگر العباس (ع) با تمامی نیروهای شرکت کننده در عملیات در هماهنگی کامل باشد.

باید هدف همه تحقق پیروزی باشد و اگر این روحیه در همه ایجاد گردید پیروزی قطعی به لطف خداوند نزدیک خواهد بود.

لازم به ذکر است میثم الزیدی فرمانده لشگر العباس (ع) چندی پیش در گفت‌وگویی خبری از حضور نیروهای تحت فرمان خود، در عملیات آزادسازی تلعفر خبر داده بود./۸۴۷/ب۱۰۱/ف

ارسال نظرات