۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۵۱۸۴۶۵

افزایش جنگ مذهبی میان اسلام‌گراها و مسیحیان رادیکال آفریقای مرکزی

دیده‌بان افراط‌گرایی الازهر مصر نسبت به افزایش درگیری‌های مذهبی میان جریان‌های اسلام‌گرا و شبه‌نظامیان مسیحی رادیکال در آفریقای جنوبی هشدار داد.
درگیری مذهبی در آفریقا

به گزارش خبرگزاری رسا، دیده‌بان الازهر مصر نسبت به آسیب‌های شدید درگیری‌ها و جنگ‌های مذهبی میان جریان‌های اسلام‌گرای آفریقای مرکزی و مسیحیان رادیکال بر زندگی مردم هشدار داد.

دیده‌بان الازهر با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که درگیری‌های مذهبی میان گروه‌های مدعی دفاع از هویت دینی و اسلامی با شبه نظامیان تندروی مسیحی سبب شده تا آفریقای مرکزی غرق در خون و ویرانی منازل و زیرساخت‌ها شود.

این مرکز خاطر نشان کرد: آفریقای مرکزی نه تنها درگیر اختلافات سیاسی و قبیله‌ای بود بلکه به تازگی جنگ مذهبی شدیدی نیز در این کشور فقرزده پدیدار شد تا هر قبیله و طایفه و قومیتی از تمام توان و ظرفیت خود برای دستیابی به قدرت و حکمرانی استفاده کند.

دیده‌بان الازهر مصر با اشاره به پیگیری و رصد چنین ماهه بخش دیده‌بان مبارزه با خشونت و افراط‌گرایی از حوادث آفریقای مرکزی اظهار داشت که این مرکز گزارش کاملی از آخرین تحولات و درگیری‌ها تهیه کرده و در اختیار مسؤولان و علمای الازهر قرار داده است.

این نهاد دینی تصریح کرد: الازهر در راستای حفاظت از جان، مال و ناموس مسلمانان و صیانت کشور در برابر تجزیه وظیفه خود می‌داند تا صلح را در این منطقه حاکم کرده و میان گروه‌های مخالف آشتی برقرار کند از این رو کاروان صلح را با حضور شخصیت‌های دینی و با هدف برقراری امنیت و ثبات به این منطقه فرستاده است.

قابل ذکر است که درگیری‌های مذهبی میان گروه‌های اسلام‌گرا و مسیحیان رادیکال در آفریقای مرکزی نزدیک به نیم میلون نفر را آواره ساخته است. تنها در سال 2017م بیش از صد هزار نفر از مسلمانان آفریقای مرکزی مجبور به کوچ اجباری و مهاجرت به سایر کشورها نظیر کامرون و یا کشورهای اروپایی شدند./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات