۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۱۸۴۳۱
امام جمعه زنگی آباد:

تقویت وحدت اسلامی از برکات برپایی حج است

امام جمعه زنگی آباد گفت: یکی از برکات برگزاری کنگره اسلامی حج، وحدت اسلامی، آگاهی ملتها از مشکلات یکدیگر و برنامه ریزی برای رفع آنها همچنین شناخت و معرفی دشمنان و مبارزه با آنها است.
حجت الاسلام ابراهیم سیفی

حجت الاسلام ابراهیم سیفی، امام جمعه شهر زنگی آباد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: تمام احکام اسلامی دارای فلسفه هستند، از این رو هیچ حکم اسلامی وجود ندارد که آثار معنوی و دنیوی نداشته باشد، براین اساس یکی از این واجبات الهی حج است که برای هر انسانی در طول عمر واجب است با داشتن شرایط حج، مراسم حج را اجام دهد وخانه خدا را زیارت کند.

وی بیان داشت: یکی از برکات برگزاری کنگره اسلامی و ایام حج، وحدت اسلامی، آگاهی ملتها از مشکلات یکدیگر و برنامه ریزی برای رفع مشکلات جوامع اسلامی و همچنین شناخت و معرفی دشمنان و مبارزه با آنها است.

امام جمعه زنگی آباد ادامه داد: یکی دیگر از برکات این مراسم تقویت نیروهای اسلامی در جهان و احکام و آرمانهای اسلامی است و اگر مراسم این ایام به درستی برگزار شود می تواند جهان اسلام را از دست بسیاری از مشکلاتی که دشمنان به دنبال اجرای آن هستند نجات دهد.

حجت الاسلام سیفی یادآور شد: ما با توجه به معیار و محوری که حضرت امام معرفی کردند، حج را بر پایه وحدت اسلامی و برائت از مشرکان انجام می دهیم؛ اما متاسفانه به دلیل حاکمیت وهابیت بر سرزمین وحی ما نتوانسته ایم از این مراسم بهره ببریم هرچند خوشبختانه با توجه به تمام محدودیتها و مشکلاتی که امروزه وجود دارد ما توانسته ایم انقلاب را به جهان صادر و معرفی کنیم.

وی تاکید کرد: اگر حج و مناسک آن در خط و مشی حج ابراهیمی انجام شود تاثیر بسزایی در آگاهی ملتها و مردم از مشکلات خواهد داشت، از این رو اگر حجی باشد که وهایبت می خواهند و در آن تفکر داعشی اجرا شود، برکاتی در آن وجود ندارد، در حالی که انجام حج ابراهیمی و دلسوزی برای مسلمانان مایه سربلندی جهان اسلام می شود.

امام جمعه زنگی آباد خاطر نشان کرد: با انجام این مراسم مشکلات جهان اسلام حل خواهد شد و دست آمریکا و اسراییل از سر کشورهای اسلامی و جهان اسلام کوتاه می شود، همچنین امروزه بزرگترین مسأله برای جهان اسلام مسأله اشغال فلسطین است که بیش از 60 سال است که با حمایت مستقیم آمریکا و کشورهای غربی صورت گرفته است و این غده سرطانی به عنوان یک خنجر در قلب جهان اسلام فرو رفته است.

 وی افزود: با وحدت جهان اسلام در کنار خانه خدا می توانیم این غده سرطانی را از بین ببریم و امیدواریم خداوند کمک کند و شرایطی را به وجود آورد که مردم جهان اسلام برای از بین بردن ریشه این غده سرطانی تلاش کنند و به نتیجه برسند.

حجت الاسلام سیفی  در پایان گفت: با توجه به مشکلاتی که سالهای گذشته توسط عربستان برای حجاج عزیز کشورمان روی داد مسوولان باید حج امسال را با درایت و آگاهی بیشتر اداره کنند تا کوچکترین مشکلی برای زائران پیش نیاید؛ همچنین امیدواریم خداوند زمینه ظهور امام زمان(عج) را مهیا کنند و ما شاهد ظهور و حکومت امام عصر در کنار خانه خدا باشیم و همچنین به تمام منافقین اعلام کنیم که اسلام و انقلاب اسلامی ما رو به پیشرفت است و به هیچ عنوان نمی توانند این انقلاب را از بین ببرند./866/ت۳۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات