۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۵۱۷۷۸۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

ارسال بیش از ۴۰۰ اثر به سومین جشنواره مد و لباس، دیدار سفیر انگلیس با استاندار آذربایجان‌شرقی و حضور یک هزار و ۸۰۰ آزاده در همایش سراسری موصل ۲ از مهم ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از ارسال بیش از چهارصد اثر از هنرمندان و طراحان استان به سومین جشنواره مد و لباس استان خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره که پنجاه و چهارمین جشنواره مد و لباس کشور هست، در سه بخش طراحی- دوخت، نقاشی و پژوهشی برگزار می شود.
وی ادامه داد: جشنواره با موضوعاتی شامل تاثیر مد و لباس در حوزه امنیت ملی و اقتصاد مقاومتی، فرهنگ خانواده، پوشاک و الگوی مصرف، مد و لباس ایرانی در رقابت با برندهای خارجی، نقش تبلیغات و رسانه در ترویج و اشاعه الگوهای مدگرایی ایرانی، نمادها و الگوهای فرهنگی بر روی البسه ایرانی و جایگاه آموزش در اصلاح الگوی مصرف پوشاک و اشاعه اقتصاد مقاومتی برگزار می شود.
محمدپور افزود: در بخش جنبی این جشنواره کارگاه‌های تخصصی، نظری و عملی در زمینه اقتصاد مد و لباس برگزار شده و تاریخچه و آموزش عملی دوخت‌ها و طراحی‌های سنتی مورد بررسی قرار می‌گیرد. همچنین برپایی غرفه‌های عرضه و فروش البسه مخصوص طراحان لباس و تولیدکنندگان داخلی، اجرای کارگاهی نقاشی روی شال و  نمایش ٢٠ اثر برگزیده و منتخب از دیگر برنامه‌های جنبی است
وی گفت: فرهنگ و هنر می ‌تواند انتقال‌دهنده ارزش‌های اسلامی و ملی و پاسدار آنها باشد و مد و لباس یکی از بارزترین وجوه فرهنگ و هنر در هر دوره‌ای است و  این صنعت با حضور دایمی و متنوع خود در میان عناصر و کالاهای فرهنگی و هنری انتقال بار معنایی عظیمی را نیز به عهده دارد.

پیشرفت در حوزه عمران و سلامت با شعار محقق نمی‌شود
محمدحسین فرهنگی، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی امروز در جشنواره عمران سلامت با تأکید بر این‎‌که مسؤولان و مدیران استان در قالب برنامه تبریز ۲۰۱۸ به بخش سلامت و توریسم درمانی توجه ویژه‌ای داشته باشند، خواستار دعوت مسؤولان سلامت کشورهای همجوار برای نشان دادن ظرفیت‌های درمانی استان شد.
وی افزود: زمانی که در سفر به کشور جمهوری آذربایجان بودم شاهد صف طویل مردم برای دریافت ویزای تبریز بودم که عمده درخواست‌ها به خاطر درمان و مراجعه به سیستم درمانی بود که با برنامه‌ریزی اصولی می‌توان به نقطه عطفی در این زمینه رسید.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی پیشرفت در حوزه عمران و سلامت را با عمل و اقدام میسر دانست و گفت: پیشرفت در این حوزه‌ها با شعار محقق نمی‌شود.

سفیر انگلستان در ایران: برجام زمینه خوبی برای توسعه روابط دوجانبه است
نیکولاس هاپتون، سفیر انگلستان در ایران در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی در تبریز، با بیان اینکه دولت انگلیس تعهد کامل خود را نسبت به برجام اعلام کرده است، افزود: برجام زمینه خوبی برای توسعه روابط با ایران است و ما با تمام شرکای خود همکاری می‌کنیم تا مطمئن شویم که برجام موفق خواهد شد.
وی گفت: انگلستان روابط دیرینه‌ای با ایران داشته که البته این روابط دارای پستی و بلندی‌هایی هم بوده، اما ما می‌خواهیم بیشتر به جنبه‌های مثبت نگاه کنیم. در روند توسعه روابط، مشکلاتی در خصوص ویزا و مسائل بانکی وجود دارد که امیدوارم در ماه‌های آینده بر این مشکلات فائق آییم.
سفیر انگلستان در ایران با بیان اینکه به‌زودی فعالیت‌های زیادی برای گسترش روابط با ایران انجام خواهیم داد، افزود: در این مرحله از زمان که ایران به دنبال توسعه روابط اقتصادی با کشورهای مختلف است، تبریز کار خود را به خوبی انجام داده است و علاقه‌مندیم که هیأتی اقتصادی از انگلستان به این شهر سفر کند.

حضور یک هزار و 800 آزاده در همایش سراسری موصل 2 در تبریز
ابوالفضل هادی، دبیر اجرایی چهارمین همایش سراسری آزادگان اردوگاه موصل 2 گفت: در این همایش یکهزار و 800 نفر از آزادگان از نقاط مختلف ایران به همراه اعضای خانواده های آنها در تبریز حضور می یابند.
وی با بیان این که این همایش سه روزه طی روزهای 22، 23 و 24 مرداد ماه و همزمان با سالروز آزادی اسرای ایرانی در عراق، با اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و گردشگری برگزار خواهد شد، افزود: کمیته های مختلفی در این رابطه تشکیل شده که در حوزه های مختلف فعالیت خود را آغاز کرده اند.
وی اظهار کرد: شرکت کنندگان در این همایش از 30 استان و شهرهای مختلف کشور هستند که از روز گذشته از طریق مبادی فرودگاه، راه آهن و ترمینال مسافربری با استقبال و راهنمائی کمیته مربوطه وارد تبریز شده اند.
هادی، مراسم افتتاح این همایش را فردا یکشنبه 22 مرداد در تالار وحدت دانشگاه تبریز اعلام و اظهار کرد: در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و استاندار آغاز می شود، از سرود ملی آزادگان که توسط هنرمندان تبریزی ساخته و اجرا می شود، رونمائی خواهد شد./935/ت
۳۰۳/ب۱

 

ارسال نظرات