۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۵۱۷۶۳۹
معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه خبر داد؛

برگزاری دوره اختبار و تثبیت در مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه گفت: دوره اختبار و تثبیت حوزه علمیه ارومیه با حضور ۹۰ نفر از طلاب جدید الورود آغاز شد.
مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه

حجت الاسلام حسن رحیمی، معاونت تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به آغاز دوره اختبار و تثبیت این مدرسه علمیه، اظهار داشت: این دوره امروز به فضل الهی و عنایات حضرت حجت کار خود را آغاز کرد.

وی با بیان اینکه از 46 نفر از طلاب جدید الورود در این دوره بعد از مصاحبه دعوت به عمل آمده است، گفت: از این میان در حدود 30 نفر از طلاب برای ادامه تحصیل و حضور در حوزه های علمیه پذیرش نهایی صورت خواهد گرفت و طلاب به تخصیل در این مدرسه علمیه به صورت رسمی اشتغال خواهند داشت.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه با اشاره به پایان مصاحبه پذیرش و آغاز دوره اختبار و تثبیت، گفت: از کسانی که قصد حضور در این حوزه علمیه را برای تحصیل علوم دینی داشتند برای مصاحبه دعوت به عمل آمد و روند مصاحبه به پایان رسیده است و کسانی که واجد شرایط بودند برای دوره اختبار و تثبیت دعوت به عمل آمد.

وی با بیان اینکه از میان این 46 نفر، 20 طلبه از مقطع دیپلم و بالاتر و 26 طلبه از مقطع سیکل هستند، تصریح کرد: دوره اختبار و تثبیت به واقع برای سنجش مسؤولان و اساتید حوزه علمیه و به ویژه برای سنجش خود فرد از توانایی شخص برای حضور در حوزه های علمیه و تحصیل علوم دینی است.

حجت الاسلام رحیمی خاطرنشان کرد: این دوره تا 18 شهریور ماه ادامه خواهد داشت و در این مدت طلاب به تحصیل چند درس مشخص برای شناخت وضعیت علمی و استعدادی آنها اشتغال خواهند داشت، همچنین جلسات متعدد اخلاق در محضر علمای به نام در این مدت برگزار خواهد شد.

وی هدف از برگزاری دوره اختبار و تثبیت را ارتقا سطح اخلاق و آشنایی طلاب با دروس پایه حوزه خواند،  خاطرنشان کرد: پذیرفته شدگان پس از موفقیت در گذراندن دوره آموزشی اختبار و تثبیت در مدرسه علمیه امام خمینی (ره) مشغول تحصیل و فراگیری علوم دینی خواهند شد.

گفتنی است مدرسه علمیه امام خامنه‌ای ارومیه نیز از امروز دوره اختبار و تثبیت خود را آغاز کرده است که از 45 نفر برای شرکت در این دوره دعوت به عمل آمده است، لازم به ذکر است که در این میان از حدود 30 نفر برای ادامه تحصیل در این حوزه علمیه پذیرش نهایی صورت خواهد گرفت./854/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات